דירקטוריון חברת אל על אישר שנחתם מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת חברת ארקיע. על פי הודעת  יושב ראש החברה, עמיקם בן צבי "עדיין יש דרך ארוכה להשלמת העסקה, כחלק מהאסטרטגיה של אל על להתרחב לתחומי פעילות נוספים". מחברת ארקיע נמסר כי "במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי ארקיע תשמור על צביונה כחברת בת של אל על ותפעל באופן עצמאי כחלק מקבוצת החברות של אל על".

מנכ"ל אלעל אביגל שורק: "אישור מזכר ההבנות יאפשר לנו להתקדם בתהליך ולנסות להגיע להסכם מחייב. הכוונה לשלב את ארקיע במהלך האסטרטגי הכולל שאנחנו מובילים ובו אלעל תהפוך להיות הרבה יותר מחברת תעופה. אלעל צועדת לעידן בו היא תאפשר לכלל הנוסעים אל ישראל ומישראל ליהנות מחבילת תיירות מלאה הכוללת בין השאר: חווית טיסה ברמה גבוהה מאוד, מגוון רחב של בתי מלון ואפשרויות לינה, שירותי קרקע בהם השכרת רכב ואפליקציות לניהול תחבורה ציבורית, מוצרי ביטוח, כרטיסים למגוון אטרקציות ואירועים. כל זה ייעשה במעטפת דיגיטלית מלאה ובמגע האנושי הישראלי החם של אלעל. אני מדגיש כי לאחר החתימה על מזכר ההבנות, דרך ארוכה לפנינו עד להשלמת העסקה ואנו נפעל בשקיפות ובאחריות מול עובדי שתי החברות".

יו"ר ומנכ"ל ארקיע, רו"ח גדי טפר: "החיבור של ארקיע עם אל על הוא חיבור אסטרטגי אשר יאפשר לשתי החברות לנצל טוב יותר את המשאבים המשותפים לשם ביצוע פעילות תעופתית ותיירותית מקצועית תחת מטרייה אחת. ארקיע תמשיך לשמש כחברת תעופה ותשמור על רישיון המפעיל שלה כאשר העסקה עם אל על תעשה בהסכמה יחד עם ההסתדרות בין היתר על מנת להבטיח את עתידם של עובדי ארקיע. בשם ארקיע אנו מודים לאל על על האמון שניתן בנו ומקיווים להשלים את העסקה במהרה לטובת ענף התעופה בישראל". 

מנכ"ל קבוצת ג'ורדאש בישראל, מר אבי חורמרו מסר כי "במשך כ- 16 שנה, יחד עם עובדי החברה המסורים, הצעדנו את ארקיע קדימה ואנו משוכנעים כי החיבור עם אל על יהווה מקפצה להמשך פתוח החברה ועובדיה". 

עו"ד אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "שמחנו לקרב בין כל הצדדים לעסקה. מצאנו הנהלות קשובות שמבינות היטב שיש להסדיר את תנאי העסקת העובדים כחלק בלתי נפרד מהמיזוג.

על פי ההסכם, אם וכאשר ייחתם הסכם מחייב סופי בין הצדדים, אל על תרכוש את כל המניות של חברת ארקיע, שתהפוך לחברת בת של אל על. בתמורה, בעלי המניות של חברת ארקיע יקבלו 10% ממניות חברת אל על, ו-10% מהאופציות המוקצות בחברה.

כבר בחודש אוקטובר 2021 הודיע אל על לבורסה לניירות ערך כי פתחה במגעים עם חברת ארקיע לקראת רכישה. ההודעה הגיעה על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נכנסה אל על בעקבות משבר הקורונה, כאשר בחודש אוגוסט האחרון הודיע יו"ר ועד העובדים, שרון בן יצחק, כי מאז פרוץ משבר הקורונה פוטרו כ-2,000 מתוך כ-6,200 העובדים של החברה.