"אני מקבל מסרים שאין פערי תיווך": יו"ר רשות המגזר העסקי דובי אמיתי שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5fm, על הרפורמה הצפויה בשוק חקלאות, ועל הוועדה שבוחנת מי לכאורה "אשם" בפערי התיווך במשא ומתן המתקיים רשתות השיווק וועדי החקלאים.

תחילה, התייחס לרפורמה, ואמר: "אם חלילה היא תעבור כפי שהיא הונחה על שולחן הממשלה, התוצאה תהיה ירידת הפדיון ברמת הגולן של 60%, ו-50% מעוטף עזה והנגב ונטישה של מאות אלפי דונמים. בסופו של דבר התרומה לצרכן תהיה במקרה הטוב 60 שקלים לחודש", והבהיר: "יש לנו מספיק כלים בארסנל לפעול כנגד החלטות מהסוג הזה, אני לא אתן לפגוע לא בגליל ולא בגולן ולא בעוטף עזה".

"אנחנו כחקלאים יודעים בדיוק מי אשם בפערי התיווך"

על רקע הכוונה להעביר את הרפורמה, אמיתי מתח ביקורת על הוועדה שבוחנת את פערי התיווך בין החקלאים לרשתות השיווק: "אין לי ספק שהתוצאה שלהם תהיה שהחקלאים אשמים, למה? כי זה משרת בדיוק את האג'נדה של הפעלת הרפורמה. צר לי על כך, וגם לזה אני נערך. אנחנו כחקלאים יודעים בדיוק מי אשם בפערי התיווך".

עוד אמר: "אני מקבל מסרים שהתוצאות של ועדת הבדיקה לפערי התיווך יהיו כאלו שאין פער תיווך אלא יש פה מסחר ראוי ונכון, וכל הטענות שלנו כחקלאים - שיש פער בינינו לבין הצרכן - אינן נכונות. כדי באמת לבדוק את פערי התיווך, צריך להתחיל מהחקלאי ולראות בדיוק מה החקלאי מקבל, ולא להתחיל את הבדיקה מהסיטונאי כלפי הצרכן".