לחנן מלצר, שופט בית המשפט העליון בדימוס והמשנה לנשיאה, הייתה סיבה טובה לעבור מהמגזר הציבור למגזר הפרטי. אתמול נחשפו תנאי העסקתו כיו"ר המיועד של מגדל אחזקות, חברת האם של מגדל ביטוח. הוא יחליף בתפקיד את שלמה אליהו.

התפקיד כולל שכר של 159 אלף שקל בחודש עבור 66% משרה. על פי הדיווח, הסכום יכול להגיע ל־2.5 מיליון שקל בשנה, אך לא יעלה על 3.5 מיליון שקל. עוד נקבע בהסכם כי במקרה של הפסקת עבודתו ובתמורה להסכם אי־התחרות יוענקו לו 12 חודשי הסתגלות.


כחלק מההסכם ייתכן שיידרש גם לשמש כנושא משרה בחברת הבת מגדל ביטוח. עדיין לא הוגדר באילו תפקידים ישמש, אבל ככל הנראה מדובר בתפקיד יו"ר דירקטוריון באחת מחברות הבת. ייתכן אף שמדובר בחברה חדשה שתוקם.

תנאי ההעסקה כפופים לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות שתכונס ב־16 במארס. חלקיות המשרה במגדל תאפשר למלצר גם לשמש בתפקידים נוספים, ובהם בוררויות או מתן חוות דעת משפטיות.


הוא גם יוכל לשמש כנושא משרה בחברות ציבוריות אחרות, בתנאי שהן לא יהיו מענף הביטוח ולא יתחרו במישרין עם מגדל בתחומי הפיננסית.
השופט בדימוס יוכל להמשיך ולשמש בתפקיד יו"ר מועצת העיתונות, תפקיד בהתנדבות וללא שכר. עובדה זו יחד עם המעבר הישיר שלו מהמגזר הציבורי למגזר הפרטי גררו ביקורת ציבורית חריפה. היו שקראו לו לפרוש ממועצת העיתונות, אך הוא סירב.

מקורבי השופט מציינים שהוא קידם את חופש העיתונות בזמן הקצר שלו בתפקיד. מלצר נפגש עם מפכ"ל המשטרה רב־ניצב קובי שבתאי, שהתחייב שהמשטרה לא תפריע לעיתונאים במילוי תפקידם ושלא יעצרו אותם. בנוסף הוציא לפועל במועצה כמה שינויים ארגוניים.

מלצר פרש מבית המשפט העליון לפני כשנה (באפריל 2021) בגיל 70, לאחר 14 שנות כהונה. הוא נחשב לשופט חברתי אקטיביסט שפעל למען הצרכנים. עם פרישתו הוא זכה לפנסיה צוברת בסכום הנאמד בעשרת אלפים שקל בחודש, וזו תתווסף לשכרו במגדל. אתמול גם דווח על מינויו של גבי פיקר כמנכ"ל זמני של מגדל אחזקות.