"יכול להיות שבמקביל יכניסו לתוכנית הזאת גם איזשהו מתווה סיוע לעסקים או גם הקלות מסוימות, רגולטוריות בייבוא מוצרים לחו"ל, ואולי יקדימו רפורמות שנועדו להתקיים לקראת סוף השנה. "המהלך הזה בעצם נכפה על שר האוצר. במקור הוא לא התכוון לתכנן מהלך כזה, כי עובדה, רק לפני 3 חודשים אושר תקציב מדינה ולא היו שם שום כוונות להפחית מיסים או למתן התייקרויות וכו'", הוסיף.
בהמשך, פירט שרוני, את הצעדים הדרושים לדעתו להפחתת המחירים במשק: "ניתן להפחית את המס על הבלו מכיוון שזה באמת בלתי אפשרי לנסוע ברמת מחירים כאלה. דבר שני, צעדים נוספים כמו הפחתת מכסים זה תמיד טוב, ובלבד שיבטיחו שהחיסכון במכס מתגלגל בסופו של דבר לכיסו של הציבור ולא נשאר אצל היבואן. צריך לראות גם אם מפחיתים באותה הזדמנות גם את המכסים על מוצרים חקלאים, כמו פירות וירקות. כרגע נראה שלא, בגלל שהלובי החקלאי חזק ועדיין לא הגיעו לאיזשהן הבנות".
לדבריו, "הצעדים האלה, הם יכול להיות כמו מתן אספירין לבעיה, לחולה. לאורך זמן כדי שהמחירים אכן ירדו צריך לעשות עוד הרבה מאוד צעדים, במיוחד שחרור רגולציה, הפחתה נוספת של המכסים בתחומים אחרים, הקלות ייבוא וכמובן אכיפה על כל מפרי החוק. כרגע הצעדים האלה נראים רחוקים".
" אין פה גם שום דבר שמשרת בהכרח את השכבות החלשות"
בהמשך, שוחח בועז סופר, בעבר סמנכ"ל ברשות המסים, ב-103FM ואמר כי "יש הבדל מאוד גדול כאשר באה ממשלה ואומרת, 'אנחנו רוצים לטפל בבעיה כלשהי שקשורה למכס או למס קנייה או לבלו', ואז צריך להבין - אם נכון להוריד את הבלו על הבנזין, אז תפעלו, זה אולי פחות משנה הטיימינג".