"ממשלת השינוי עשתה למען העניים יותר מכל ממשלה אחרת. אני לא מבין את אלה שממהרים להספיד אותה, אף שמדובר באמת בממשלה מורכבת. כל השרים מבינים שאסור לפרק ממשלה שסוף־סוף עובדת למען האזרחים". כך אומר ל"מעריב" שר הרווחה מאיר כהן.

בתשובה לשאלה האם הוא מאמין שהרוטציה תתקיים, הוא אומר: "אני בטוח שהיא תקוים. יאיר לפיד מגלה מנהיגות יוצאת מהכלל והוא ראוי להיות ראש ממשלה. הוא, יותר מכל מנהיג, שם את האגו בצד ואמר לכולנו שאנחנו עושים את מה שחשוב למדינת ישראל. אני גם בטוח שבנט יעמוד במילתו".

השר כהן מפרט את צעדי ממשלת השינוי למען העניים: "85 אלף ניצולי שואה שקיבלו תוספת של 2,500 שקל, 250 אלף מקבלי השלמת הכנסה קיבלו תוספת של 500־600 שקל, לתקציב הטיפול בנכים נוספו 900 מיליון שקל, כך שהעלות הכוללת תעמוד על 2.7 מיליארד שקל".
לדבריו, "למאבק באלימות במשפחה נוספו 155 מיליון שקל, ולסעיף הביטחון התזונתי נוספו 106 מיליון שקל, מתוכם 60 מיליון שקל לבסיס התקציב. הושלם חוק לאנשים בעלי מוגבלויות, הכולל תוספת של 2.4 מיליארד שקל לחמש השנים הקרובות".

כשאני שואל כיצד, למרות כל התוספות, העוני עדיין קיים ותחושת יוקר המחיה חונקת, אומר שר הרווחה: "עוני זה לא גזירה משמיים. אני שמח שכבר עכשיו מרחיבים את כל הטיפול בעוני, ולא רק במתן תלושי מזון אלא בתוכניות נוספות כמו התוכנית 'נושמים לרווחה', שנותנת העצמה לעני".

על נושא יוקר המחיה הוא מוסיף: "אין סיבה שביצה בישראל תעלה פי שניים מאשר באירופה, ואין שום סיבה שבחו"ל ישלמו על מוצרים פחות 50% מאשר בישראל. ועדיין, גם המדינה צריכה להכניס את היד לכיס לסייע בהורדת המחירים. "אני לא פוחד מהרחבת הפיקוח על סל מצרכים בסיסי. יש רגעי משבר שגם מדינות קפיטליסטיות צריכות לפקח וזה קיים ב־90% מכלכלות העולם. בעקבות הקורונה כל המדינות המתקדמות צריכות לעשות פסק זמן מהמושג 'שוק חופשי', כי יותר מדי אנשים נפגעו".

על תופעת ניתוק חשמל לחייבים אומר השר: "פניתי לחברת החשמל בשיתוף שרת האנרגיה, והם התחייבו שבמציאות של מזג אוויר קיצון החשמל לא ינותק לחייבים. אסור שחברת החשמל תנתק חד־צדדית חשמל לאנשים מוחלשים, ובטח לא בתקופת החורף".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"