"הגיע הזמן שייקחו אחריות": רועי כהן, נשיא לשכת העצמאים בישראל, מתח ביקורת חריפה על רפורמת הטיפול במצב הכלכלי שהציגו אמש ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ואמר הבוקר (חמישי) ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm: "למה שוב מאות אלפי עצמאיים מרגישים אזרחים סוג ב'?".

כהן אמר תחילה: "קיבלנו אינדיקציה שראש הממשלה בנט ושר החוץ יאיר לפיד בעצם הצליחו להכניס את מתן פיצוי מיידי לעצמאים בתוך התוכנית הכלכלית ובסוף קיבלנו שוב פעם איזו הערת אגב בשולי הדברים שיהיה פיצוי, עם זה לא הולכים למכולת ועם זה לא הולכים לשלם את השכירות, הארנונה וההלוואות".

"למה כל פעם אנחנו צריכים לעמוד כמו עניים בפתח?", התרעם. "למה לא לבוא ולהגיד בפריים טיים ואנחנו מדינת ישראל חייבים לכם כי פגענו ביכולת שלכם להתפרנעס בעקבות המגפה ואנחנו לוקחים אחריות. למה עוד פעם 600 אלף עצמאים מרגישים אזרחים סוג ב'? אנחנו לא רוצים לתת פיצוי לכלל העצמאים ולא רוצים כסף מהמסוקים, אנחנו רוצים שאנשים שנפגעים ביכולת שלהם להתפרנס ידעו שיש להם וודאות כלכלית".

"בכל אירוע כזה או אחר מי שמשלם את המחיר זה העצמאים, הגיע הזמן שיקחו אחריות", הוסיף כהן. "בגלל שאין לנו יד על השלטר ואתה קם בסופו של דבר בבוקר, שם שכפ"ץ והולך להביא את הפרנסה שלך בכל דרך ובכל צורה. אתה נאבק להביא את הפרנסה ואין לך יד על השלטר של המדינה. כל פעם מחדש אנחנו מוצאים את עצמו רק אחרי מאבק ציבורי תקשורתי מצליחים להביא פיצוי. אתה ואני יודעים שיהיה פיצוי, אבל איך הוא אמר? לא משאירים פצועים בשטח? כרגע יש גוויות בשטח".

ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ראש הממשלה בנט במסיבת העיתונאים (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

"שלחתי אותו לעשות קורס אצל עבאס"

בהמשך השיחה, ביקר את התנהלותו של סגן השר אביר קארה, שהצטרף לממשלה על בסיס קולות תנועת "אני שולמן" של הציבור העצמאי ובעלי העסקים: "יש שם סגן שר ויש לו כוח פוליטי, אני רואה מה מנסור עבאס עושה עם הכוח הפוליטי שלו, שלחתי אותו לעשות קורס אצלו שיבין איך לנצל את הכוח הפוליטי לבוא ולדרוש ש'אם אין תוכנית פיצוי אתם יכולים בהצבעות לחפש אותי ושאני מחוייב לאנשים האלו'".

מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אנחנו משלמים מחיר", תקף עוד. "השר ליברמן בסופו של דבר מגיע מתוך מפלגה שחרטה על דיגלה את נושא העצמאים ולכן אני חושב שיש לו מחויבות ועצם זה שהוא כל פעם נופל לפח של אותם גרפים ומצגות אז בסופו של דבר זה המחיר שהוא משלם. הוא משלם את המחיר שהוא לא יורד לשטח ובודק את המציאות. בצורה כזו יש ענפים שלמים שנפגעים".

לבסוף אמר: "בסוף תהיה תוכנית פיצוי, אנחנו נמשיך להילחם ויש פה לחץ תקשורתי מטורף. תהיה תוכנית רק שהיא תגיע כנראה מאוחר מדי ולחלק מהאנשים היא לא תעזור בזמן אמת. מקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר".