דעה לא פופולרית: במשך השבועות האחרונים אנו נחשפים עוד ועוד לגילויים חדשים בפרשת הריגול אחרי הטלפונים לכאורה שהתבצע ביחידת הסייבר-סיגינט של משטרת ישראל נגד בכירי המשק והממשלה. רוב החיצים הופנו לחברת NSO שפיתחה את רוגלת פגסוס, אבל הפעם הביקורת מופנית לשם שינוי למקום אחר.

זו לא סתם "תוכנת ריגול" - זה כלי נשק לא קונבנציונלי | מומחה מסביר

שגב מויאל, מנכ"ל חברת הסייבר פרופרו תקף דווקא את דרג העובדים בתוכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm, ואמר בראיון הבוקר: "חברה היא כלום בלי העובדים, הם אחראים על התמיכה והם נותנים תמיכה למדינות טוטליטריות - ואתה יכול להחליט גם לא לתת".

בנוסף הוא אמר: "אם הייתה להם טיפת אתיקה הם היו צריכים לעשות את זה". עוד טען כי "אני מבין מקומות של מפעלים ופריפיריה שמאוד קשה להחליף עבודה, אבל רוב האנשים עם היכולות שעובדים ב־NSO יכולים למצוא מהר מאוד עבודה במקום אחר כך שהם יכולים להביא פרנסה טובה הבייתה עם הרבה יותר הגינות".

"כשמתקשר פעיל מודיעין בממשלת אוגנדה שמנסה לפרוץ למכשירים ניידים של אנשי ממשל אמריקאים כנראה אתה לא אמור לעזור לו לעשות את זה", הוא המשיך. "או כשרואים שמשטרת ישראל פעם אחר פעם מפעילה אמצעים כאלו אני בתור עובד חברה הייתי חושב פעמיים איפה אני נמצא".

שלו חוליו, מנכ''ל NSO (צילום: פיני סילוק)
שלו חוליו, מנכ''ל NSO (צילום: פיני סילוק)

"זה פשוט משחק מלולכך, תראה למי אתה מוכר כי בסוף יש גבול למי אתה יכול למכור", המשיך. "משטרת ישראל יש רק אחת, וכנראה שמדינות טוטליטריות מוכנות לשלם יותר כסף מלוכלך על האמצעים האלו. לא צריך ללכת להתקפי, זה מראש בעייתי. הרבה יותר קשה להגן, תאתגרו את עצמכם קצת ותרוויחו 15 אחוזים - 20 אחוזים פחות וזה עדיין משכורות עתק. לפחות תשנו טוב ובלי לכאורה דם על הידיים", סיכם מויאל.