חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות דיווחה אתמול על ביצוע שערוך נכסים, שבמסגרתו נוספו 320 מיליון שקל לשווי ההוגן של הנכסים ברבעון הרביעי של 2021. החברה ציינה כי המידע נמסר בהמשך לדיווח על ביצוע גיוס הון בדרך של הרחבת הסדרה.

אלרוב נדל"ן נשלטת בידי אלפרד אקירוב, וזה הודיע על כוונתו לרכוש את השליטה בכלל ביטוח. שערוך הנכסים וגיוס ההון נועדו להגדיל את אמצעיו ההוניים הנדרשים על פי הוראות המפקח על הביטוח. כיום מחזיקה קבוצת אלרוב ב־15% ממניות כלל ביטוח.

החברה הסבירה את המהלך בכך שלקראת תהליך עריכת הדוחות הכספיים לשנת 2021 התחילו להצטבר בחברה אינדיקציות ביחס לשערוך נדל"ן להשקעה בחברה ובחברות המוחזקות כחלק מטיוטות של הערכות שווי של נכסי הנדל"ן להשקעה. על בסיס טיוטות של הערכות השווי, ניכרת עלייה של 320 מיליון שקל בשווי ההוגן המצרפי של נכסי הנדל"ן להשקעה לפני השפעת מסים נדחים. את נתונים אלה לא ביקרו רואי חשבון, וייתכן שעם פרסום דוחות הנתונים הסופיים, הם יהיו שונים באופן מהותי.

עוד נמסר מהחברה כי הנתונים נוגעים ל־90% מנכסי הנדל"ן, ואין התייחסות ליתרת הנדל"ן להשקעה או למלונות הקבוצה, שבהם מושקעת החברה בשווייץ ובאנגליה. חברות נוספות נוסף לזו של אלרוב נדל"ן שערכו בשבועות האחרונים את נכסי הנדל"ן שלהן בעקבות "הבום" בשוק.