יוזמה חדשה בניסיון למתן את העלייה במחירי הדיור ולהגדיל את היצע כוח האדם הזמין בענף - הקמת אקדמיה לאומית למקצועות בענף הבנייה. מדובר ברעיון משותף של התאחדות הקבלנים בוני הארץ בראשות ראול סטרוגו, התאחדות קבלני השיפוצים בראשות ערן סיב והסתדרות עובדי הבניין והעץ בראשות איציק מויאל.

ל"מעריב" נודע כי ההשקעה הראשונית בפרויקט נאמדת במיליון שקל, והיא נועדה לעודד את הצעירים ללמוד את מקצועות ענף הבנייה ולסייע במצוקת כוח האדם. בראש צוות ההקמה עומד חגי רזניק, לשעבר מנכ"ל משרד השיכון.

היוזמה זכתה לגיבוי שר השיכון הבינוי זאב אלקין ומנכ"ל משרדו אביעד פרידמן. גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נתנה את ברכתה למהלך.
האקדמיה תפעל כדי לגשר על כשל השוק הקיים בענף הבנייה, שבניגוד לענפים אחרים אינו מצליח לספק כוח אדם ישראלי קבוע לענף, שמהווה את אחד הקטרים במשק.

במסגרת מצוקת כוח האדם חסרים כיום בענף בעלי מקצוע רבים, בהם מנהלי עבודה ואנשי מקצועות הנדסיים תומכים ומקצועות "רטובים" כמו טייחים.

צוות ההקמה פועל בימים אלה כדי לייצר מתווה פיילוט לפעילות האקדמיה בתנאי בוטיק, כדי לדייק את היכולת להשתלב בענף באמצעות זכיינים.

הצוות כבר החל בהפעלת מודלים להכשרה במסגרת עבודה בשטח ובניית מערכת תמריצים כספיים, שיאפשרו השתלבות מעשית במהלך ההכשרה במקום העבודה.