"כבר ב־2019 קיבלנו החלטה אסטרטגית להתחרות בבנקים ולהפוך לחלופה עבור הלקוחות הפרטיים והעסקים הקטנים. זה התבטא בהגדלת תיק האשראי של לקוחות פרטיים ועסקיים. לדבריו, "האסטרטגיה שלנו היא של מחיר הוגן וחיתום מהיר ודיגיטלי. אנחנו משתפים פעולה עם הרבה יבואני רכב ועם 120 מגרשים וזה הולך וגדל".

בתשובה לשאלה מדוע לא מממנים גם משכנתאות, אמר מנכ"ל MAX: "הפיקוח על הבנקים לא מאפשר לנו לתת אשראי למשכנתאות ולנדל"ן. בחודש שעבר עבר בכנסת 'חוק נאווי', וחלק מהמגבלות לגבי שעבוד נכס לאשראי מסחרי הוסרו. זה מקדם אותנו למתן אשראי לנדל"ן. זה לא התחום היחיד שבו חברות האשראי מופלות לרעה".

הוא הוסיף: "הבנקים קיבלו 40 מיליארד שקל בריבית פריים מינוס 0.1% כדי לממן עסקים קטנים בתקופת משבר הקורונה, ואותנו השאירו בחוץ. ביקשנו הקצאה של 100 מיליון שקל ולא קיבלנו. גם ישראכרט פנתה ונענתה בשלילה. את זה צריכה לפתור ועדת הרגולטורים הפיננסיים".

פאינרו מספר כי "נתוני החודשיים הראשונים של 2022 נראים בסדר. נראה שאחרי כל סבב של וריאנט חדש ההשפעה השלילית על הצריכה הולכת ונשחקת. באומיקרון הפגיעה בענף כולו נמוכה מ־5%, אבל מדובר על ממוצעים". עוד אמר: "ענף התיירות היה מת ועכשיו הוא מתחיל להתאושש. היקף הקניות של ישראלים דרך האתרים גדל משמעותית, ועל פי ההערכות מחצית ממחזור העסקאות הן ללא כרטיס". הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"