מספיק עם התירוצים: מה החברות הגדולות לא רוצות שנדע?

בזמן שאנחנו נלחמים פה על יוקר המחיה, נדמה כי החברות הגדולות אטמו את אוזניהן לקולות הצרכנים וממשיכות להעלות מחירים, כאילו קיומן והישרדותן - ולא רווחי העתק שלהן - הם שעומדים פה על הפרק

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
סופרמרקט
סופרמרקט | צילום: יונתן זינדל
2
גלריה

מספרים לנו על עלויות הובלה, על עלויות חומרי גלם ועוד שאר תירוצים, שגם אם חלקם נשענים על בסיס אמיתי, הם לבדם לא מצדיקים עליית מחירים מהסיבה הפשוטה: אנחנו גם כך משלמים ביוקר על מה שבמדינה אחרת, שאינה חלק מהאיחוד האירופי ונמצאת במרחק של פחות משעתיים טיסה מכאן, נמכר בערך בחצי המחיר.

השבוע התרחקנו מעט מהסופרמרקט השכונתי, ויצאנו לבדוק את המחירים בטורקיה השכנה. בכוונה לא התמקדנו בשוק או באזורים כפריים ועניים של המדינה, אלא בערים גדולות וברשתות סופרמרקטים שמוכרות לקהל מהמעמד הבינוני ומעלה. זאת ועוד: התעלמנו גם מתוצרת טורקיה או ממותגים פרטיים מוזלים ובדקנו רק את מותגי היבוא, אלה שנמצאים על המדפים בסופרמרקטים בישראל.

טבלת השוואת מחירים
טבלת השוואת מחירים | צילום: מעריב אונליין

כמה אנחנו משלמים וכמה הם משלמים? לא תאמינו, אבל מצאנו הבדלים של 250% על אותם המוצרים ועל אותם המותגים. אם מישהו היה זקוק לסיבה מדוע צריך לפתוח פה את התחרות ליבוא מקביל, בלי שום חסם, נדמה שטורקיה מספקת את ראיית הזהב.בבב

תגיות:
האיחוד האירופי
/
יוקר המחיה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף