שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (שני) גיבש מתווה סיוע לעסקים לחודשים ינואר-פברואר 2022. על פי המתווה, אשר מיועד בעיקר לעצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, בעלי מחזור שנתי של עד 60 מיליון שקלים.

לעסקים יינתן מענה כולל, בפעימה אחת, אשר יכלול: מענק סוציאלי, מענק השתתפות בהוצאות קבועות, מענק עידוד תעסוקה ופטור מארנונה.

על פי משרד האוצר, תנאי הזכאות לעסקים הם:

  • ירידת מחזורים משמעותית  - לפחות 35% ירידה במחזורי ינואר-פברואר 2022 לעומת החודשים המקבילים ב-2019.
  • תקרת סכום הסיוע תעמוד על עד 600 אלף שקלים, באופן דו חודשי.
  • לעסקים שנפתחו בשנת 2020-2021 יקבעו מחזורי בסיס כפי שנהגו בגלי התחלואה הקודמים, על פי חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), תש"ף 2022.

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות: "כל פעם מחדש מכריזים על מתווה במקום להבין שצריך להסדיר את הפיצויים כרשת ביטחון קבועה! אנו רואים שוב ושוב שבסוף המדינה מוצאת את עצמה פותחת את הכיס ומשלמת כסף, אז תגידו לי אתם – למה צריך בכל פעם את המחאות, הצעקות באולפנים והדיונים הארוכים – הממשלה צריכה אחת ולתמיד להסדיר את הפיצוי כרשת ביטחון קבועה, להכניס בחוק מסודר כזכויות לעצמאיים. זה שנותנים כספים, רק מחזק את העובדה שהפיצויים צריכים להיכנס לחוק קבוע במדינה כמו שלנו שמשברים קורים חדשות לבקרים, מגפות, מלחמות, פיגועים – בכל פעם העצמאיים נפגעים, בואו נמנע את זה פעם אחת ולתמיד".