אוקראינה נכנסה היום (שני) ליום החמישי של המלחמה מול רוסיה שהביאה לבריחתם של פליטים רבים מהמדינה. חברות התעופה הישראליות נערכו להטסה מתוגברת של ישראלים מהמדינות הסמוכות לאוקראינה. סמנכ"ל "אל על" שלומי עם שלום שוחח על כך עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף?" ב־103fm

בפתח דבריו, הביא עם שלום פרטים נוספים על מאמצי החילוץ: "הדבר הזה החל כשקיבלנו שיחה ממשרד החוץ, שביקש מאיתנו לתגבר את לוח הטיסות לפני המשבר הצפוי באוקראינה, לפני שפוטין פלש והפתיע את האוקראינים ואת העולם כולו. הצלחנו להחזיר הרבה מאוד ישראלים והבאנו חמש ושש טיסות ממצב של טיסה-שתיים לאזור בלבד. אמרנו שככל שיהיה ביקוש נוסיף טיסות וזה הספיק להחזיר כ־2,000 ישראלים". 

עוד סיפר כי בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר הייתה מתוכננת להתקיים טיסה, שלבסוף בוטלה. "קיבלנו הודעה שהאזור מסוכן לטיסה", סיפר, "היינו בין החברות האחרונות שטסו לאזור, נאלצנו לבטל את הטיסות גם למוסקבה וגם לאוקראינה. בבוקר שזה קרה, אנשים היו מופתעים שהייתה פלישה. האזרחים צריכים לגלות אחריות ולהקשיב להנחיות משרד החוץ. בסוף, במבחן התוצאה נשארו שם הרבה מאוד ישראלים שעכשיו מכתתים את רגליהם חזרה".  

בסיום דבריו, הדגיש עם שלום כיצד ניתן לצאת מאוקראינה בימים המורכבים הללו, והסביר: "אם יוצאים לאזור מולדובה ומשם עוברים לאוקראינה ניתן לטוס מרומניה, יש לנו משם טיסות חילוץ, חמש עוד השבוע ואם צריך נוסיף טיסות. הערוץ השני הוא דרך פולין, זה הרבה יותר קשה אך אפשר לטוס דרך וורשה. הטיסה המומלצת על ידי משרד החוץ היא דרך הונגריה ויש לנו שם טיסות. יהודים שרוצים לצאת, יש שם אנשי קשר. הטיסות לא יקרות, זה רק לצד אחד במחיר של כ־300 דולר לכרטיס שזה מחיר סביר בהחלט. אם יש מישהו שאין לו כסף נביא אותו ללא כסף, הוא יכול לפנות אלינו. אנחנו לא מתכוונים לעשות על זה כסף אלא להציל את הישראלים והיהודים".