צרה חדשה בענף הבנייה עלולה להוות גורם נוסף לעליית מחירי הדירות: ל"מעריב" נודע כי 2,500 עובדים מאוקראינה המועסקים בענף הבנייה בישראל, מעוניינים לעזוב ולחזור למולדתם על רקע המלחמה מול רוסיה. עובדים אלה מהווים כ־20% מכלל העובדים הזרים המועסקים בענף.

הישארותם בארץ על רקע המראות הקשים של המלחמה במולדתם, גורמת לעובדים לחוש תסכול וחשש כבד לגורל משפחותיהם שמתגוררות באוקראינה. חלק מהעובדים, שהפסיקו להגיע לאתרי הבנייה השונים, אף הביעו את רצונם לחזור למולדתם. עזיבתם של העובדים צפויה לגרום לנזק קשה ולעיכוב בבנייה של 15 אלף יחידות דיור בשנה הנוכחית, מתוך 50 אלף דירות שאמורות להיבנות.

בענף הבנייה בישראל מועסקים 14 אלף עובדים זרים, חלקם ממדינות המזרח הרחוק ואחרים ממזרח אירופה. לפני מספר חודשים אישרו שר השיכון ושר האוצר את ההחלטה להביא לישראל 30 אלף עובדים זרים נוספים, אולם צעד זה התעכב בשל מגיפת הקורונה. עד כה הגיעו לישראל כמה מאות עובדים בלבד.

העובדים הזרים מתמחים ב"עבודות רטובות" (כמו טיח וריצוף), הנחשבות לעבודות מורכבות במיוחד, שאינן מתבצעות כמעט על ידי ישראלים.
על רקע המצב המדאיג פנה אתמול יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בלשכת המסחר אלדד ניצן לשרת הפנים איילת שקד בקריאה דחופה לסיוע מיידי: "יש לפעול מיידית בצעד הומניטרי ולהביא לישראל את משפחותיהם של העובדים הזרים מאוקראינה כדי למנוע את עזיבתם".