"קשה להאמין מה היה קורה פה ללא מתווה הגז שהובלתי, ובעיקר על הבעיה באספקת חשמל. התוצאות היו הרסניות: במקום לשלם ארבע דולר על גז ליחידת אנרגיה היינו משלמים 30־35 דולר. היינו חייבים להקפיץ את מחיר החשמל ב־200%". כך אומר שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ.

עוד הוא הוסיף כי "אין ספק שהיו הפסקות חשמל רבות, כי לא היינו מצליחים להשיג גז טבעי במחירים סבירים. מעבר להתייקרות תעריפי החשמל, התוצר הלאומי היה נפגע באחוזים ניכרים כתוצאה מהתייקרות תשומות האנרגיה. בנוסף היינו מאבדים את ההכנסות מהגז, שצפויות השנה להגיע למיליארדי שקלים. מה שלא פחות חשוב הוא שהיינו מאבדים את המנוף הגיאו־פוליטי שיש לנו כיום בזכות אספקת גז למדינות האזור, ובהן מצרים, ירדן ואולי גם לבנון ואירופה בעתיד. הביטחון האנרגטי מאפשר לנו לתחזק מחירי חשמל נמוכים ולחזק את המעמד האזורי שלנו".

על צינור הגז לאירופה אמר: "זאת אכן תוכנית שחייבים להאיץ עכשיו. כל הפרויקט התעכב בגלל הקורונה. להפתעתי, ממשל ביידן הודיע לפני חודשיים שהוא מוריד את תמיכתו בפרויקט, בטענה שמבחינה כלכלית עדיף להניח צינור גז לטורקיה. ישראל אינה צריכה להשלים עם זה וחבל שהתמיכה האמריקאית נעלמה. האינטרס שלנו זהה לאינטרס האירופי. גם אם האמריקאים מעדיפים את טורקיה, הממשלה צריכה לקדם את הפרויקט בכל הכוח. בין היתר בזכות הכדאיות הכלכלית שלו".

על הזינוק במחירי הדלק הוסיף: "בבנזין אנחנו מהיקרים בעולם בגלל מרכיב המסים. בגלל עודפי גביית המס על הבנזין, צריך לשקול את הורדתו".

על המלחמה באוקראינה אמר כי "מה שקורה שם מדאיג מאוד גם ברמה ההומניטרית, אבל גם ברמה של ההתנהגות והאיומים של רוסיה מול ברית נאט"ו. מלחמה גרעינית היא שואה עולמית וזה מאוד מדאיג. אנחנו בישראל לא צריכים להתבלט, אלא להישאר עם המערב ולנסות לשמור על פרופיל נמוך. אנחנו חייבים לנסות ולשמור על היחסים המיוחדים שנתניהו הצליח לשמור עם רוסיה ופוטין, ולא לזרוק את הכל לפח. המלחמה מוכיחה שישראל חייבת לשמור על העוצמות שלה. אנחנו חייבים צבא גדול וחזק".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"