דן כץ בן ה־80 היה בפנסיה קרוב לשנה כשירון גלבוע התקשר אליו. גלבוע, שעבד כשכיר תחת כץ כאשר האחרון היה מנכ"ל עשות אשקלון, התמנה בהמשך למנכ"ל טורבוג'ן - חברת אנרגיה לייצור חשמל ירוק בבניינים. הוא הכיר מקרוב את הכישורים המקצועיים של כץ, וביקש ממנו לחזור מהפרישה ולעבוד תחתיו בחברה כסמנכ"ל ייצור.

גלבוע מספר: "אני מאמין בשילוב עובדים על בסיס יכולותיהם ולא גילם. חלק מהמהנדסים שגייסנו לחברה אותרו על ידנו לאחר שכבר יצאו לפנסיה, ומחצית מן העובדים כאן הם מעל לגיל 50. השילוב בין העובדים הצעירים, שחלקם הגיעו אלינו לאחר הלימודים באוניברסיטה, למבוגרים, המשמשים גם כמנטורים, יוצר חיבורים התורמים רבות לפעילות החברה".

ירון גלבוע (צילום: יחצ)
ירון גלבוע (צילום: יחצ)


Gynica היא חברת Femtech המתמחה בחדשנות מדעית וטכנולוגית מבוססת קנאביס. שדרת הניהול בחברה מורכבת ממבוגרים בעלי ניסיון, כמו פרופ' משה הוד, בן 73, המשמש כנשיא החברה, כשלצדו ד"ר שרי פרוצ'י שגיב בן ה־56 (VP R&D), חיים בר סימן טוב בן ה־47 (CTO) ולינור שוהם בת ה־54 (COO).

מנכ"ל החברה, יותם הוד בן ה־32, מספר: "בהרכבת הצוות שלנו, כחברה המתעסקת במחקר ופיתוח מתקדם, נדרשנו לצוות בעל יכולות מקצועיות ברמה גבוהה. ניסיונם הרב של אנשי הצוות שלנו הוא שמביא את החברה להיות חלוצה עולמית בתחום ה־Femtech".

יותם הוד (צילום: יחצ)
יותם הוד (צילום: יחצ)


נעם גלייכר, מנכ"ל חברת לגאסי, מסביר: "נוצר מצב אבסורדי שבו חברות משוועות לעובדים עם ניסיון רב, שיכולים לבצע פרויקט באופן מקצועי ויעיל, אבל נבהלות מקמטים ומשיער אפור שמגיעים עם השנים. תחומי הנדסה שונים נעלמים כיום, אולם המערכות הוותיקות עדיין מבוססות עליהן".

נעם גלייכר (צילום: שגב יהודה)
נעם גלייכר (צילום: שגב יהודה)


הוא מוסיף: "פיתחנו מודל תעסוקה חדש של צוותי מו"פ ייעודיים, עם עובדים מנוסים מגיל 45 המפתחים את המוצר או הפרויקט במהירות ויעילות וללא יחסי עובד־מעביד".