סוד ההצלחה: כך תיצרו את העסק שכולם ירצו להיות חלק ממנו

מאחורי הכותרות הנוצצות על הצלחות של חברות הייטק והגיוסים בסכומים אסטרונומיים יש ימים, חודשים ושנים של עבודה קשה. כך תקימו ותצמיחו את הסטארטאפ שלכם עם מינימום טעויות ומקסימום צמיחה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נשות עסקים
נשות עסקים | צילום: אינגאימג'
3
גלריה

לאחר שהתחלתם להתמודד מול כל הבירוקרטיה הראשונית, הצלחתם לגרום לרעיון שהיה בראשכם להתממש ולהפוך למשהו מוחשי ואפילו גייסתם כסף - מה עכשיו? כדי שלא תהיו מהשליש שיסגרו את הסטארטאפ שלהם ללא כל הכנסה ותגיעו מהר ל-product market fit, שיאפשר לכם להיות יעילים ולהגיע לביצועים יותר טובים, ישנם מספר יסודות מהותיים שעליהם עליכם לבנות את החברה שלכם והם אלה שיקבעו לאיזה כיוון יתפתח הסטארט אפ שלכם בסופו של דבר:

הדבר הראשון הוא כמובן בניית אסטרטגיה, אך שימו לב ש״לגדול״ כיעד והגדרה, אינו אסטרטגיה כשלעצמה. כלומר, זוהי לא אמורה להיות שאיפה העומדת בפני עצמה. למעשה, מנוע צמיחה הוא לב האסטרטגיה שלכם: הוא יכול להיות טכנולוגיה חדשה, תועלת חדשה ללקוחות, שיטה, רעיון או באופן כללי חדשנות כלשהי, שמשפרת את השירות או המוצר בהשוואה לחלופות הקיימות בשוק. מנוע צמיחה טוב הוא כזה שמבדל אתכם מהשאר ואינו פשוט לחיקוי.

לאחר מכן, משתפת ליאור וילצ'ינסקי, מנכ"לית חברת הפינטק הישראלית "חשבונית ירוקה", כי ״אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר על מנת לבנות ולתחזק חברה מצליחה שצומחת כל הזמן הוא לבחור את השותפים הנכונים לדרך. כלומר, לבנות הנהלה חזקה וצוות עובדים מקצועי, הטרוגני, שנהנה להגיע לעבודה וכזה שמחויב להצלחת החברה. כלומר, העצה הכי טובה להצלחה מבחינתי היא קודם כל להיעזר באנשים. למצוא אנשים שהם אוטוריטה בתחומם וללמוד מהם או לחלופין, להכשיר אותם ולתת להם את הכלים הנכונים".

בהקשר הזה, נדרשת חשיבה על בנייה ושימור תרבות ארגונית, בעיקר בתהליך של צמיחה מואצת. האם העובדים בחברה יודעים  בבירור מי ומה היא החברה? למה היא שואפת? מה היא עושה עבור לקוחותיה? האם הם מתלהבים מהרעיון לעבוד בה? מה מייחד אותה ויותר מזה - מה חיוני להצלחתה? חברות מצליחות הן חברות שהמיתוג שלהן כלפי חוץ תואם למיתוג הפנימי בקרב העובדים.

פאנל יזמיות ונשים בכירות בענף הייטק
פאנל יזמיות ונשים בכירות בענף הייטק | צילום: שירלי קדוש

כשמקימים סטארטאפ, ולמעשה לאורך כל הדרך, צריך כל הזמן לשאול שאלות כדי לנהל עסק באופן יעיל. כדאי לשבת ולהבין לעומק את הצרכים, המשאבים והיכולות שלכם וזאת כדי למפות את המטרות שלכם ולחלק אותם ליעדים מדידים וקלים לניתוח ופיצוח. לאחר מכן, תשאלו שאלות כמו איפה החברה ביחס לשוק? למה לקוחות צריכים לבוא דווקא אליכם? איך ניתן להגיע לקהלי יעד חדשים ובמקביל איך משמרים את הלקוחות הקיימים? השאלות הללו יהוו בסיס לנקודת המוצא של הסטארטאפ ושווה לחזור ולדון בהן מפעם לפעם.

ליאור וילצ׳ינסקי, מנכ״לית חשבונית ירוקה
ליאור וילצ׳ינסקי, מנכ״לית חשבונית ירוקה | צילום: שרי עוז

דבר אחרון וחיוני לצמיחה הוא שיתופי פעולה. בימינו יש הרבה מקום לעזרה הדדית, לפירגון ותמיכה, ולחיבורים למיניהם. בין אם מדובר באיגום של משאבים לפתרון בעיות, נטוורקינג, הרמת מיזם חברתי או מקצועי או פשוט אינטרס עסקי - מפגשים ושיתופי פעולה יוצרים סינרגיה שעוזרת לכולם ויש בכוחם להגדיל באופן משמעותי את צמיחת החברה.

תגיות:
צמיחה
/
עסקים
/
סטראטאפ
/
קידום עסק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף