ב־2021 בנק הפועלים הרוויח 4.91 מיליארד שקל, רווח שמשקף תשואה להון של 11.8%, העומד על 42.7 מיליארד שקל, בהשוואה לרווח של 2 מיליארד שקל ב־2020. זהו הרווח הגבוה ביותר בתולדות הבנק. למרות זאת, בנק לאומי, שיפרסם את דוחותיו היום, יציג רווח נקי גבוה יותר.
בנק הפועלים מנוהל על ידי דב קוטלר, ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש ראובן קרופיק. חרף הרווח יוצא הדופן המנכ"ל יקבל 3.3 מיליון שקל, חבילת תגמול הנמוכה ב־18% מזו שקיבל משה לארי, מקבילו בבנק מזרחי טפחות.

על פי הנתונים, הזינוק ברווח של הבנק נובע בעיקר מביטול הפרשות של 1.94 מיליארד שקל מהפסדי אשראי ומעבר לרישום הכנסות של 1.2 מיליארד שקל בזכות שיפור במצב המשק ומגידול בפעילות. ההכנסות גדלו ב־9.2% ל־14.4 מיליארד שקל.

הפעילות באמצעות פועלים אקוויטי (זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק) הניבה רווח של 268 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 45 מיליון שקל בשנת 2020. תיק ההשקעות הסתכם בסוף השנה ב־3.5 מיליארד שקל, ופעילות הבנק בתחום זה מיוחסת ישירות לקוטלר. האשראי לציבור זינק ב־16.8%, הסתכם ב־352.6 מיליארד שקל, ומציב את הפועלים כמנוע הצמיחה העיקרי של המשק בתחום האשראי העסקי והמסחרי וגם בתחום האשראי למשקי בית ולעסקים קטנים.

עקב הביקוש הגבוה בשוק הדיור הגדיל הבנק את תיק האשראי בתחום ב־15.9 מיליארד שקל. היקף האשראי בתחום זה הסתכם בסוף השנה ב־114.6 מיליארד שקל.

הבנק הפריש במאזניו 50 מיליון שקל בגין תביעה ייצוגית שהוגשה נגדו בפרשת היעלמות המס בארה"ב. עם זאת, לא נרשמה במאזנים הכנסה של 140 מיליון דולר שתתקבל כפיצוי מחברות הביטוח.

לנוכח מגבלות ההון והגעת הבנק לתקרת האשראי בתחום הנדל"ן והבינוי נמנע הדירקטוריון מחלוקת דיווידנד של כ־400 מאות מיליון שקל ברבעון הרביעי אף שהיה יכול. בעלי המניות יסתפקו בדיווידנד בסך 1.5 מיליארד שקל שחולק במהלך השנה. עובדי הבנק יזכו בבונוסים מוגדלים בגובה של 2.5 משכורות - הוצאה כספית לבנק הנאמדת בחצי מיליארד שקל.

המנכ"ל קוטלר מסר: "2021 תיזכר בעיקר כשנת החזרה לשגרה ממשבר הקורונה. מגמת ההתאוששות שבאה לידי ביטוי בשיעורי צמיחה גבוהים לצד שיעורי אבטלה נמוכים, מבטאת יותר מכל את חזרת המשק לשגרת חיים לצד המשבר שטרם הסתיים לחלוטין".

עוד הוסיף: "על אף גלי התחלואה הצגנו בשנה האחרונה צמיחה מואצת בתיק האשראי שלנו בכל תחומי הפעילות, וסיפקנו מענה לביקוש האשראי הגבוה של לקוחותינו, בדגש על האשראי לעסקים והאשראי לדיור. כמו כן, המשכנו בפיתוח מוצרים דיגיטליים חדשניים ומתקדמים".