ענף הביטוח בישראל הופך לגורם הדומיננטי ביותר בשוק הנדל"ן, ולא רק בהיבט של מימון הענף. כל החברות המובילות ללא יוצא מן הכלל משקיעות במניות חברות הנדל"ן בענף הבנייה בכלל ובענף ההתחדשות העירונית בפרט. האחרונה הייתה מנורה שהשקיעה בהכשרת היישוב.

ההשקעות מתבצעות מתוך ההנחה הדי מבוססת שה"בום" בענף הבנייה יימשך ולא ייעצר, לפחות בשנתיים הקרובות. אתמול נמסר כי הפניקס ביטוח תשקיע 112 מיליון שקל בחברת הבת בוני התיכון התחדשות עירונית. העסקה תבוצע לפי שווי של 562 מיליון שקל (אחרי הכסף), ולאחריה תחזיק הפניקס ב־19.9% מחברת הבת.

הפניקס גם תקבל מסגרת השקעה של 125 מיליון שקל, שתאפשר לה השקעה ישירה בחברות הפרויקטים לצד בוני התיכון התחדשות עירונית. עוד נקבע במסגרת העסקה כי הצדדים יפעלו להנפקת חברת ההתחדשות העירונית בתוך ארבע שנים. הפניקס תקבל גם אופציות לשלוש שנים לרכישת 5% ממניות חברת האם בוני התיכון הבורסאית, הנסחרות בשווי של 706 מיליון שקל.

בוני התיכון התחדשות עירונית פועלת בתחום ההתחדשות העירונית שאינה כוללת פרויקטים של תמ"א 38/2 ואת פרויקט ONO ONE בקריית אונו. מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית עמי פרץ אמר: "החברה הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בהתחדשות עירונית עם 16 אלף יחידות דיור בפרויקטים באזורי הביקוש. שיתוף הפעולה עם הפניקס הוא הבעת אמון ביכולות החברה ובאיכות הפרויקטים".