שלום (צ'רלי) לוי, שהתחיל את הקריירה שלו מאפס לפני יותר מ־30 שנה כרתך פשוט, השלים בסוף השבוע אקזיט של חברת נירוסטה צפון לפי שווי של 150 מיליון שקל. הוא מכר 70% ממניות החברה, שמחזור מכירותיה נאמד ב־50 מיליון שקל בשנה, וימשיך להחזיק ב־30% ממניותיה.

מי שסייע בידיו בביצוע האקזיט ובהשבחה היו דני כהן, יו"ר נירוסטה ולשעבר בכיר בבנק לאומי, ששימש בין השאר כמנכ"ל לאומי קארד. סייע לו גם דוד הלפמן, המנכ"ל שהגיע לחברה לפני שלוש שנים מרפאל. כהן ימשיך לשמש כחבר דירקטוריון מטעמו של לוי. הלפמן ימשיך בניהולה. עם השלמת העסקה ישמש כיו"ר הדירקטוריון מטעם הקונים סגן ראש המוסד לשעבר אודי לביא. קבוצת הקונים כוללת בין השאר את אורי גלאי, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא, ואת מנכ"ל כרומת אורי שהרבני, לשעבר מבעלי חברת נטלי.

שלום לוי (צילום: יחצ)
שלום לוי (צילום: יחצ)

חברת נירוסטה צפון מעסיקה 85 עובדים במפעל הנמצא בין עכו לכרמיאל. החברה היא בעלת מוניטין בישראל בתחום עיבוד המתכת, ומאגדת גופי מחקר לשיפור טכנולוגיות פורצות דרך, הנתמכות בין השאר על ידי רשות החדשנות. קפיצת המדרגה הבאה של החברה, שהרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בצורה משמעותית, היא כניסה לשוק האמריקאי.