צריך לשמור על האוליגרכים? המלחמה באוקראינה הביאה עימה סנקציות על אנשי עסקים רוסים, "אוליגרכים", המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שנחשבים כיום למנוע הדלק הכלכלי היחיד שנותר לרוסיה. חלקם מבקשים מקלט בישראל, לאחר שנרדפו על ידי המערב ומדינות ברית נאט"ו שניסו לסכל את בריחתם מהגזרות הכלכליות מאז החלה הפלישה לאוקראינה בסוף חודש שעבר. עו"ד פנחס רובין שוחח עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5fm וטען שכניסת האוליגרכים לישראל יכולה להניב רווחים פיננסיים ולהניע את הכלכלה.

"אני אומר את זה מבלי לשכוח שיש עלייה גדולה של אנשי עסקים ואילי הון, לצד עולים אחרים שגם אותם צריך לקלטו על מנת להשביח את האוכלוסייה בישראל", אמר. "כבר ידענו עליות משובחות בעבר", הוסיף רובין. "זאת ההזדמנות לאנשים בישראל להשכיל ולהבין שמדינת ישראל יכולה להיות מקלט טוב לאילי הון מרוסיה ומהעולם. ככל שיש מלחמות רבות מבינים זאת יותר. אני לא מדבר על אלו שמזוהים ישירות עם פוטין כי מצבם בעייתי, אם כי בישראל בשלב הזה אין חקיקה שיכולה לאפשר את חילוט נכסיהם".

בהמשך טען רובין כי בישראל מצויים כבר יותר מחמישה אוליגרכים רוסים: "הם לא ברשימה השחורה של ארה"ב, והם חוששים שהרשימה תקלוט גם אותם".

רוסיה פלשה לאוקראינה: הצבא האוקראיני בקרבות באזור דונבאס (צילום: רויטרס)

רובין הוא מהיוזמים של חוק שנקרא "חוק מילצ'ן" שנועד להטיב עם כניסתם של אילי הון לארץ: "החוק הזה חוקק לפני שהכרתי את מילצ'ן, והוא מכונה חוק מילצ'ן שמעניק לתושבים חוזרים שנכנסים לישראל פטור ממס על הכנסות בחו"ל ונכסים בחו"ל למשך 10 שנים. ככל שאתה עשיר יותר, אתה חרד יותר להון שלך, אבל אם הם ייתישבו בישראל הם יהנו מהפטור. נכון שההשקעות בישראל לא תהיינה פטורות, אבל אלו שמתיישבים כאן יוכלו לקבל את אותה הגנה ואותה מטרייה - בתקווה שישקיעו כאן".