חברות הקרוזים מחדשות את פעילותן לאחר שנתיים של הפסקה בעקבות הקורונה. מנו ספנות, בבעלותו של משה מנו, שפספסה בגלל המגיפה את עונת האביב וחג הפסח בחודש אפריל, תחדש את ההפלגות בחודש מאי, בעיקר לאיי יוון.

להפלגות נרשם ביקוש שיא, והמחירים המוצעים נחשבים לנוחים במטרה לעודד את הנופשים להזמין. הפלגה לקפריסין לשלושה לילות בספינה קראון איריס תעלה 349 יורו והפלגה ללימסול ולרודוס לארבעה לילות תעלה 449 יורו.

לפי ההערכות, בדיקות הקורונה יהיו מקילות וייערכו ככל הנראה אך ורק כאשר הנופשים יירדו מהאוניות בישראל. חברה הקרוזים הבינלאומית רויאל קריביאן תפעיל לראשונה הפלגות סדירות מחיפה לאיי יוון החל מ־5 באוגוסט, ובכך תהפוך חיפה לנמל הבית שלה. ההפלגות לשישה לילות גם באוגוסט ובחגים יעלו 448 דולר לאדם, וחלק מהמסעדות בספינה אף יהפכו לכשרות. חברת סנורמה בניהול אודי שנבל משמשת על פי ההערכות כנציגתה בישראל. השנה יגיעו לישראל באמצעות נמלי הים 160 אלף תיירים.

חברת השיט הבינלאומית נורוויג'יין קרוז ליין NCL נערכת אף היא להסתערות על הנופש הישראלי ומרעננת את צוות השיווק ויחסי הציבור. השבוע מינתה החברה את שטרן אריאלי סער שבניהול גלית סער כמשרד יחסי הציבור שלה.