"הפחתה חד־צדדית של המכסים בחקלאות היא טעות ומהלך פזיז וגורף. אפילו דוח מלכא נקרא 'דוח ביניים', ויש נתונים סותרים על כמה באמת מקבלים החקלאים. לו באמת החקלאים היו מקבלים 60% מהמחיר, היינו רואים יותר חקלאים נכנסים לתחום", אמר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון.

הוא הוסיף: "שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח שהמהלך יתקבל בהסכמה ואמר שמילה שלו היא מילה, אבל כנראה הפעם זה לא כך. הוא לא מבין את עומק ההתנגדות למהלכים, וזה יתברר בדיון בוועדת הכלכלה שאכנס בשבוע הבא".

בשיחה עם "מעריב" סיכם ביטון בסיפוק את מושב החורף בכנסת, שעסקה ביוקר המחיה: "ועדת כלכלה שמה את הנושא בראש סדר היום שלה. הנושא הכי כואב לאזרח הוא יוקר המחיה בתחום הדיור. תוכנית מחיר מטרה של משרד השיכון לא נותנת מענה מספיק. צריך להפסיק את הדיון על יוקר הדיור ולדבר על מודל בר־השגה לדירה".

על המדד ועל מחירי המזון אמר: "אי אפשר לטפל במשבר מחירי המזון, לפני שנדע מה קורה באמת ברשתות הקמעונאיות ואצל יצרני המזון ויבואני המזון. שלוש התחנות האלה אינן מטופלות מספיק וצריכות להיכנס לטיפול רשות התחרות, שעדין אינה עושה מספיק. יש להגדיל את הקנסות, להכביד את העונשים וליזום חוקים רציניים עם שיניים, שיאפשרו טיפול בשרשרת המזון היקרה. גם לממשלה יש המון אחריות, בייחוד כשמדובר בדיור, אבל היא אחראית גם לרגולציה על היבואנים ועל רשתות המזון".

הוא הסביר: "הממשלה צריכה להחליט להקפיא את המיסוי על הבנזין ולקבוע אותו בהיקף קבוע של שקלים ולא כאחוזים ממחיר הדלק הבסיסי. אבל אני חושב שכלל המיסוי על בנזין כולל מע"מ ובלו לא צריך להיות גבוה יותר מ־50% ולהיערך על פני עשר שנים. רכיב המסים עומד על 65%. היום כשאתה נכנס לתחנת דלק, אתה לא קונה בנזין, אלא קונה מסים. אבל בסוף זאת ההחלטה של הממשלה".

ביטון גם התקומם על השיח הציבורי בכנסת: "כל ח"כ אחראי לפה שלו, ואני משתדל לא לפגוע. כשצריך אני גם מתנצל. ועדת הכלכלה היא פקעת עצבים. יו"ר הוועדה יכול להוציא ח"כ שמדבר באופן פוגע. מכיוון שאין ועדת אתיקה בכנסת, אפשר להוציא לאחר אזהרה".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"