מלחמת רוסיה־אוקראינה נמשכת זה היום ה-25 כאשר עוד ועוד אזרחים נמלטים על חייהם מאזורי הלחימה. בעקבות כך, התאחדות המלונות קראה לממשלה לאפשר לקלוט את העולים החדשים והפליטים מאוקראינה, לצורך עבודה, בבתי מלון. אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות, שוחח על כך היום (שני) עם ענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, והסביר את הרציונל שמאחורי הבקשה.

בפתח דבריו אמר: "צריך לאפשר גם לעולים וגם לפליטים להתפרנס בזמן שהם בארץ. הם צריכים להתפרנס בכבוד בתקופה הזו. אני חושב שזה גם נכון עבור מדינת ישראל וגם חובה מוסרית שלנו".

ניסנקורן הסביר כי ראה היום את תוכנית העבודה של מדינת ישראל לגבי הטיפול בעולים ובפליטים, כשלדבריו "אין שם מילה אחת על קבלת שעת עבודה. פניתי לכל השרים הרלוונטיים וחלק מסכימים איתי ופועלים בנושא. שרת הכלכלה באופן ספציפי הוציאה היום מסמך רשמי שתומך בתעסוקת הפליטים. גם שר התיירות תומך".

נשיא התאחדות המלונות אמר כי לשרת הפנים איילת שקד יש גישה שונה. "אני חושב שמדינת ישראל חייבת להוות דוגמה, כי אין פה איום דמוגרפי ואנו נמצאים באסון הומניטרי. מדינת ישראל לא יכולה לשבת בצד, היא חייבת להיות חלק מהדבר הזה. אנחנו יכולים לקלוט מיידית 15 אלף איש בכל המקצועות", קבע. 

לסיום, נשאל על מחירי החופשות הגבוהים באילת, על השיב ניסנקורן בנחרצות: "אנחנו ומדברים כאילו אנחנו מנותקים - מה, אנחנו לא רואים את עלות מחירי הדיור ומחירי המזון? ישראל היא מדינה יקרה ויוקר המחיה חל על הכל כולל העף התיירות. יש מגוון מחירים בארץ, גם באילת. ויש מקומות נוספים שאפשר לנפוש בהם חוץ מאילת. בסופו של דבר יש מחירים וכל אחד בוחר את המלון שהוא רוצה לפי המחירים. אני חושב שצריך לדבר בצורה אמיתי ולא באמירות שאין בהן ממש. אם רוצים לטפל ביוקר המחיה יש שתי דרכים: להגדיל את ההיצע ולהוריד את הרגולציה".