"קונצרן אסם מכר בחשאי וללא ידיעתנו לצד ג' את השליטה במפעל החמוצים זיתי בית השיטה תמורת 55 מיליון שקל, כולל הזכויות לייצר את הזיתים ואת החמוצים של הקיבוץ", כך נטען בתביעה שהוגשה שלשום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי עו"ד יורם אבירם ממשרד אבירם־ויטנברג.

קיבוץ בית השיטה דורש בתביעה לבטל את כל ההסכמים המאפשרים לאסם לייצר את הזיתים ואת החמוצים תחת שם המותג זיתי בית השיטה ולבטל את ההסכם. כמו כן, הקיבוץ תובע מאסם 6.3 מיליון שקל על כך שלטענתו החברה השתלטה על 50 דונם משטחי הקיבוץ שלא כדין בלי ששילמה את דמי השימוש בקרקע.

עורכי הדין טוענים שאסם הפרה את ההסכמים עם הקיבוץ, בכך שהעבירה בסתר ובניגוד להסכמים את הזכות שניתנה לה לייצר את המוצרים הנושאים את שם המותג זיתי בית השיטה שקיים מאז 1935.

השליטה במפעל ששכרה מקיבוץ בית השיטה הועברה לחברת בת של חברת הפיצוחים דין שיווק וקליה בע"מ. עוד נטען שאוסם גם לא שילמה לקיבוץ את חשבונות המים והחשמל בסכום של כ־700 אלף שקל. בעקבות משבר הקיבוצים נאלץ בית השיטה להשכיר ב־2004 את מפעל הזיתים והחמוצים, את המוניטין ואת זכות השימוש במותג זיתי בית השיטה. אסם התחייבה לא להעביר את הזכויות לגורם אחר ללא הסכמת הקיבוץ כדי להגן על המוניטין של המוצרים המזוהים עמו.

חברי הקיבוץ נדהמו לגלות לאחרונה שאסם מכרה, תמורת סכום של לא פחות מ־55 מיליון שקל, את כל הזכויות לייצור החמוצים וכן את השימוש במוניטין ובסימן המסחרי זיתי בית השיטה לחברה עלומה שעוסקת בקליית פיצוחים ובשיווקם, שאף התהדרה בשם בית השיטה תעשיות בע"מ.
זה נעשה כשהשתיים הסתירו מהקיבוץ את ההסכם האמיתי ביניהן ותיארו את חברת התעשיות כקבלנית משנה של אסם.

בגין הפרה יסודית זו הקיבוץ טוען שהוא זכאי לבטל את ההסכמים בינו לבין אסם ואף עותר למתן צו מניעה קבוע, האוסר על אסם ועל בית השיטה תעשיות בע"מ לעשות שימוש בשם זיתי בית השיטה.

לאחרונה זכה הקיבוץ בתביעת פינוי שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין אבירם־ויטנברג נגד בית השיטה תעשיות בע"מ על שימוש שלא כדין בארבעה מגרשי חניה של הקיבוץ.

בית משפט השלום בעפולה קיבל את טענת הקיבוץ, שלפיה חברת בית השיטה תעשיות בע"מ מחזיקה במגרשי החניה ללא הסכם, וחייב אותה לפנות את מגרשי החניה ולשלם לקיבוץ הוצאות. אסם־נסטלה טרם קיבלה לידיה את התביעה. לאחר שתקבלה, תלמד אותה ותשיב בבית המשפט.