"לא הופתענו מהביקוש הרב לדירות בתוכנית מחיר מטרה. מה שהפתיע הוא ההסתערות בשלושת הימים הראשונים, שהסתכמה ב־62 אלף בקשות". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן.

על המשך הזינוק במחירי הדיור הוא אומר: "מחיר מטרה אומנם מסייע חלקית לפתרון בעיית הדיור, אבל נגדיל את היצע הדירות ונקיים הגרלות נוספות. למרות הגידול בהתחלות הבנייה, לוקח יותר מדי זמן לסיים את הבנייה". פרידמן מדגיש: "אני לא מדבר בשלב זה על ירידת מחירים. הצלחה מבחינתי תהיה כשעליית המחירים תתמתן. אנחנו בסביבה של אינפלציה ואי אפשר לנתק את זה מהמציאות".

בתשובה לשאלה אם היה ממליץ היום לזוגות צעירים לרוץ ולרכוש דירה הוא משיב: "לדעתי עדיף לשכור דירה ולשים בינתיים את הכסף בבורסה. אחרי כמה חודשים של ירידות שערים, עכשיו זאת הזדמנות קנייה. אבל התשובה מאוד ספציפית ותלויה מה הזוג הצעיר רוצה. אם הוא מעוניין לקנות דירה למגורים, הייתי ממליץ להירשם לתוכנית מחיר מטרה. "חבל לפספס את ההזדמנות. גם אם לא זוכים השנה, יש תקווה שבשנה הבאה הם יזכו. עדיף לקבל דירה באשקלון או בלוד מאשר להפסיד בתל אביב.

"מחיר הדירות בתל אביב הוא גבוה, ולכן אין סיבה לא לגור בפריפריה. באר שבע עם האוניברסיטה היא אחלה מקום. נוף הגליל היא מקום מצוין". פרידמן מגיב לראשונה על תוכניתו של אביגדור ליברמן להורדת מחירי הקרקעות והדיור ואומר: "שר האוצר מציע רעיונות, ואנחנו בשלבים של דיונים ראשונים על התוכנית. מדובר בתוכנית שהולכת בכיוון שונה מהמדיניות שלנו, כי אנחנו בעיצומה של תוכנית מחיר מטרה, ואותה אנחנו מבצעים.

"לא היינו בסוד התוכנית. אני מודה שלא דיברו איתנו מראש, אבל אם יוחלט בממשלה על שינוי כיוון - אנחנו נבצע. בסופו של דבר אני מנכ"ל ותפקידי לבצע. אני לא שר שמקבל החלטות. כרגע אני מתמקד בתוכנית מחיר מטרה".

הצהרת ליברמן, קרדיט: לע"מ

מנכ"ל משרד השיכון מודה: "מחירי הקרקעות מאוד גבוהים. אני מקווה שמחיר מטרה יצליח למתן את מחיר הקרקע. יש בהלה והקבלנים חוששים לפספס את המכרזים. הריביות במשק נמוכות והבנקים נותנים כסף, ויש הרבה מתחרים על כל דונם. "בנק ישראל סוברני בקבלת החלטות בנושא הריבית, אבל לדעתי הריבית הנמוכה מאיצה את הביקוש לדירות. אילו הריבית הייתה גבוהה יותר, זה היה מרסן את מחירי הנדל"ן".

 הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב-"מעריב־סופהשבוע"