בימים אלה מיזם חדש מושק בישראל: חקלייתא – מיזם חקלאי שמביא את התוצרת הישראלית הטרייה והאיכותית ביותר מהחקלאים אל הצרכנים הביתה, באופן ישיר וללא תלות ברשתות שיווק.

חקלייתא הינה הפלטפורמה הראשונה של החקלאים שתציע לא רק ירקות, פירות, מוצרי חלב וביצים אלא גם דגים, עופות ובשר מתוצרת מקומית ישראלית, ותביא אותם במקסימום טריות ואיכות מהחקלאי עד הבית. למעשה, חקלייתא תספר דרך התוצרת המקומית את סיפורם של חקלאים ועובדי אדמה ישראליים, ותספק להם מעטפת שלמה של שיווק, פרסום ולוגיסטיקה.

המיזם, נולד ב"קבוצת שאן" מתוך זיהוי צורך אמיתי בחיבור בין החקלאים ללקוחות הקצה, עם חזון ציוני שמטרתו להביא חקלאות ישראלית מיטיבה למרכז השיח, ולקרב כמה שיותר בין התוצרת המקומית והאיכותית לצרכנים. "קבוצת שאן" מונה שותפויות של 17 קיבוצים ומגדלים מתחומים חקלאיים שונים, ואליה הצטרפה קבוצת כץ, מהמובילות בשוק ההפצה והלוגיסטיקה.

חקלייתא עובדת בשיתוף עם מגדלים רבים מעמק המעיינות ורבים אחרים מרחבי הארץ ושמה אותם במרכז הסיפור, כאשר כל תוצרת תוצג בשם המשק ממנה היא מגיעה, למשל: ארטישוקים של משק איקה, ברוקולי ממשק זנזורי (שדה עוזיה), ביצים אורגניות ממשק כרמלים (היוגב), יוגורט של בת הרים, דגים של דגת הארץ, לחמים של עובדי אדמה (בית השיטה), בזיליקום אורגני של משק דור (מחולה) ועוד רבים והסיפורים ילוו בסרטונים ותמונות בכל המדיה הדיגיטלית וקמפיין החוצות המושק בימים אלה.

גברי איכנולד, יו"ר חקלייתא ומנכ"ל קבוצת שאן: "הקמת חקלייתא נוצרה מהצורך של החקלאים באזור עמק המעיינות לממש במחיר הוגן את התוצרת החקלאית שהם מגדלים על אדמת העמק, ובכך להביא לביטוי את הציונות העכשווית. אנחנו בטוחים כי הצרכנים ברחבי הארץ ישמחו לקבל תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית ישירות מהחקלאי עם שמירה על שרשרת ערך רציפה ואיכותית ללא הצורך להטיס מטורקיה או סין. בנינו את הפלטפורמה וכעת אנחנו קוראים לצרכנים ולחקלאים, לקחת חלק פעיל וליהנות מתוצרת טרייה ואיכותית של מיטב חקלאי הארץ".

ענת לוי, מנכ"לית חקלייתא קוראת לחקלאים נוספים להצטרף לקהילה המתרחבת ולמסע הארץ ישראלי המרגש, ולהנות מבית חם שישמח לעזור להם לספר את הסיפור החקלאי המשפחתי. 

החל מתחילת החודש "חקלייתא" החלה לפעול בצפון הארץ ומספקת משלוחים ממטולה בצפון, בית שאן במזרח, חיפה במערב וכל מה שביניהן. בקרוב תתרחב חקלייתא ותספק שירותים גם לשאר חלקי הארץ.