מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים סיימה את 2021 ברווח שיא של 1.73 מיליארד שקל, לעומת רווח של 540 מיליון שקל ב־2020. מדובר ברווח הגבוה ביותר שהחברה הפיקה אי־פעם. הרווח מהווה תשואה של 25.2% על ההון העצמי. ברבעון הרביעי של השנה הסתכם הרווח ב־747 מיליון שקל, המשקף תשואה (במונחים שנתיים) של 38.2% על ההון.

בעל השליטה הוא שלמה אליהו. מגדל ביטוח מנוהלת על ידי שגיא יוגב. כיו"ר הדירקטוריון משמש יפתח רון־טל. מדובר בחברת הביטוח הראשונה מבין הגדולות שמפרסמת את דוחות 2021. הרווח הושפע מעליות שערים בבורסה, שגררו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של 1.85 מיליארד שקל לפני מס (ללא אג"ח מיועדות). החברה גבתה דמי ניהול משתנים של 1.26 מיליארד שקל. מגדל מנהלת נכסים בהיקף של 366 מיליארד שקל - גידול של 16%.

יפתח ירון טל (צילום: פלאש 90)
יפתח ירון טל (צילום: פלאש 90)

בביטוח כללי חל גידול בהפסדים לעומת אשתקד, שהתבטא בעיקרו בענפי הרכב והנובע בעיקרו מעלייה בעלות תביעת הביטוח הממוצעת ומשחיקת תעריפים. עקב כך נרשמה הפרשה של פרמיה בחסר בסך של 50 מיליון שקל. ההפסד הושפע גם מהפסד חיתומי בענף רכב חובה בדומה ל־2020.

רון־טל: "אין לי ספק שהכיוון העסקי שאליו הולכת החברה, שיתוף הפעולה הפורה בין כל חלקיה ואיכות המנהלים והעובדים יובילו אותה למיקומה הטבעי כחברת הביטוח המובילה בישראל". יוגב הסביר: "שוק הביטוח מתפתח ומשתכלל, גבולות הפעילות מתרחבים ומפת התחרות משתנה. החברה מתאימה את התוכנית האסטרטגית שלה להתפתחויות אלה".

בסוף ינואר 2022 הודיע הממונה על הביטוח כי בתום ביקורת ובחינת הפעולות שנקטה מגדל ביטוח בתחומי הממשל התאגידי ומדיניות ניהול ההון הוחלט להסיר את מגבלת סכום ניכוי ההון שבו חויבה החברה. המהלך יאפשר לה לחדש את מדיניות חלוקת הדיווידנד במזומן.