לאחר שהעביר את דוח בנק ישראל לנשיא יצחק הרצוג, נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון, יתייחס מחר (חמישי) בהרחבה לממצאיו ויענה על כל השאלות הבוערות בוועידת לונדון של ג'רוזלם פוסט.

מהדו"ח עלה כי התוצר המקומי הגולמי צמח ב-2021 ב-8.2% והתוצר לנפש ב-6.4%, כאשר ברבעון הרביעי של השנה הגיע התוצר לרמה התואמת את מגמת צמיחתו טרם משבר הקורונה. כמו כן, בסיומה של השנה שיעור התעסוקה התקרב למימדיו ערב פרוץ הקורונה, כאשר שיעור האבטלה הרחבה ירד משמעותית ומספר המשרות הפנויות היה גבוה. 

ירון יתייחס, בין היתר, גם לאתגרים הכלכליים של ישראל, ויסביר כיצד ישפיע משבר האנרגיה והמזון על יוקר המחייה. בנוסף, הוא יבהיר לאן יכולה להגיע האינפלציה בשנה הקרובה, והאם אנחנו בדרך להעלת ריבית במשק.

ועידת לונדון  (צילום: צילום מסך ג'רוזלם פוסט)
ועידת לונדון (צילום: צילום מסך ג'רוזלם פוסט)

"ועידת לונדון" תתקיים במועדון הכדורגל טוטנהאם שבלונדון, ותעסוק במאבק העולמי באנטישמיות, אתגרי העולם היהודי, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות באמצעות חדשנות, סובלנות וספורט.

הדוברים המרכזיים בכנס, מלבד ירון, כוללים את: אביגדור ליברמן, שר האוצר; יועז הנדל, שר התקשורת; איילת שקד, שרת הפנים; פנינה תמנו שטה, שרת העלייה; ניל ויגאן, שגריר בריטניה בישראל; רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי; מייקל אנדרו גוב, פוליטיקאי בריטי חבר המפלגה השמרנית המכהן כמזכיר המדינה לשיכון, קהילות ושלטון מקומי בקבינט של בוריס ג'ונסון; אהרון קיאק, השליח המיוחד של ממשל ביידן למעקב אחר אנטישמיות; ניר צוק, מייסד פאלו אלטו; ד"ר מיכאל מירלשווילי, איש עסקים ופילנתרופ, נשיא "הקונגרס היהודי סנט פטרסבורג"; קתרינה פון שנירביין, רכזת הנציבות האירופית הראשונה למאבק באנטישמיות; הרב אפרים מירוויס, הרב הראשי של בריטניה; סקוט סונדרס, מייסד ויו"ר "מצעד החיים הבריטי", בנקאי ואיש עסקים בינלאומי לשעבר; וסר יו מייקל רוברטסון, יו"ר ההתאחדות האולימפית הבריטית, יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי.