חברת בזק שמה לראשונה קץ לפיצול בין ספק האינטרנט (בזק בינלאומי או חברה אחרת) לתשתית (בזק), ותאפשר מיום ראשון שירות אחיד ולא מפוצל. האיחוד ישפר את השירות ויספק שירותים נוספים שלא ניתנו עד כה.

בנוסף למהלך זה משיקה החברה קצב גלישה מהיר יותר על גבי הסיבים - 300 מגה החל מ־89 שקל לחודש. במקביל היא מקפיצה את קצב העלאת התוכנית ל־100 מגה ועד 250 מגה. שירות נוסף הוא WiFi Kids, המספק הגנת ילדים ברשת הביתית.

קבלת שירות מלא במקום אחד תמנע מהצרכנים בלבול והמתנה ממושכת בפתרון תקלות. על פי הערכות בבזק, האיחוד בין התשתית לספק יפחית גם את כמות הפניות לקבלת שירות בנושא האינטרנט ב־30%.

ההערכה היא שמאות אלפי לקוחות סובלים היום מפיצול בין החשבונות, מה שמסרבל לא אחת את השירות. לקוח שרצה להתחבר לשירות אינטרנט של בזק נאלץ לבצע זאת מול שתי חברות במקביל. את ההקלה הרגולטורית שאפשרה את ביטול העיוות הוביל שר התקשורת יועז הנדל.

מנכ"ל בזק דודו מזרחי אמר: "מדובר במהלך צרכני מהמעלה הראשונה. הפיצול שהיה קיים עד היום יצר עיוות שלא קיים באף מדינה אחרת בעולם, ובנוסף פגע בלקוחות". בתשובה לשאלת "מעריב", הודה מזרחי כי בזק גובה תעריפים גבוהים יותר עבור שירותי התשתית, וכן כי האיחוד לא יוביל להורדת מחירים.