חברות הביטוח סיימו את 2021 ברווחי שיא של 7.9 מיליארד שקל. הן אומנם פינקו את בעלי המניות בדיווידנדים נדיבים, אבל על הדרך הן לא שכחו את העובדים – השנה ייהנו עובדי הענף מחגיגת פינוקים חסרת תקדים.

קבוצת הראל ביטוח, שסיימה את השנה ברווחי שיא של 1.52 מיליארד שקל, הודיעה עם פרסום הדוחות על חלוקת מענק הוקרה מיוחד של 10,000 שקל לעובדים, בנוסף לבונוס שנתי שוטף של חצי משכורת. עוד הוחלט להוציא את עובדי הקבוצה לסופי שבוע באילת. סוף השבוע הראשון הסתיים אתמול, והסבב הבא יתקיים בסוף השבוע הזה. הראל בבעלות יאיר המבורגר היא חברת הביטוח היחידה בענף ללא התארגנות ועד.

בהנהלת החברה מדגישים שלמרות זאת הם אינם שוכחים את האינטרסים של העובדים, אלא שנדמה כי שיא הפינוקים מגיע מכלל ביטוח המנוהלת על ידי יורם נווה – שסיימה את 2021 ברווח שיא של 1.4 מיליארד שקל. אומנם המענק המיוחד לעובדים יעמוד על 5,000 שקל "בלבד" (מחצית ממה ששולם בהראל), אך עם זאת יו"ר ועד העובדים רוני רז הצליח להוציא מההנהלה חבילת פינוקים חריגה. הבונוס מהרווח נחשב לגבוה בענף, ועומד בגובה של 0.7־1 משכורת.

עובדים שאינם זכאים למשכורת 13 יקבלו מענק מיוחד של 7,000־8,000 שקל. בנוסף, זכאים העובדים לאופציות שהוקצו להם לפני שנה, כשמחיר המניה עמד על 55 שקל וכיום עומד על 75 שקל. הדובדבן שבקצפת הוא נופש מיוחד בתאילנד שיימשך חמישה ימים, וימומן במלואו על חשבון ההנהלה. הוועד נמצא בעיצומם של מגעים לחתימת הסכם קיבוצי חדש, שייחתם ביום חמישי הקרוב ויכלול עדכון של תנאי ההעסקה החדשים.

מנורה מבטחים בניהול יהודה בן אסייג, שסיימה את 2021 ברווח של 578 מיליון שקל, נמצאת במגעים אחרונים לחתימת הסכם עם העובדים לתשלום מענק הוקרה מיוחד של 7,000־8,000 שקל. הוא יבוא בנוסף לנוסחת הבונוסים הקיימת בהסכם השכר ולעדכון האוטומטי של השכר.
בנוסף, יזכו העובדים ליום כיף בסופרלנד בראשון לציון, שייסגר במיוחד לכבודם. בתגובה לפניית "מעריב", אישר בן אסייג את דבר קיומם של המגעים, ולדבריו הנהלת החברה פועלת בהתאם לנורמות בענף.

הסכמים נוספים ייחתמו בימים הקרובים גם בקבוצת הביטוח הפניקס, שסיימה את 2021 ברווח הגבוה ביותר בענף מאז ומתמיד (2.32 מיליארד שקל), וגם בחברת מגדל שהרוויחה 1.73 מיליארד שקל.