ההסכם לכניסתה לישראל של רשת הקמעונאות הצרפתית הבינלאומית קארפור, מהמובילות בעולם, באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה נחתם אתמול.

פרטים נוספים מההסכם נחשפו אתמול. אלקטרה תפתח רשת סופרמרקטים תחת המותג הצרפתי ושיתוף הפעולה יימשך 20 שנה עם הארכה אוטומטית ל־20 שנה נוספות.

ליינות ביתן תינתן האפשרות לייצר בישראל חלק מהמוצרים ולשווקם תחת המותג קארפור. הצדדים יפעלו בחודשים הקרובים לתיאום הפעילות תחת מגבלות הכשרות. הסניפים הראשונים של קארפור ייפתחו עד סוף השנה, ותוך שלוש שנים יוסבו יותר מ־150 סניפי ביתן־מגה לקארפור.

קארפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה לישראל, עם 13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד יורו. מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שוימר: "ההסכם עם קארפור הוא מהלך משנה שוק שפותח את ישראל לעולם. הוא עתיד לייצר מהפך לצרכנים וגם הזדמנות אדירה לספקים הישראלים, שיתאפשר להם למכור את מוצריהם בכל אלפי סניפי קארפור בעשרות מדינות".

מנכ"ל יינות ביתן (הנשלטת על ידי אלקטרה) עמית זאב: "האתגר שלנו כעת הוא להטמיע במהירות את השינויים, שיורגשו בכל בית ובית. נמשיך לשתף פעולה עם החקלאים המקומיים ועם היצרנים הקטנים והבינוניים, ואף נפתח עבורם את ההזדמנות לייצר עבור רשת קארפור העולמית".