הקרב בין רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה לבין בנק הפועלים עולה שלב. שופט בית משפט השלום בתל אביב נמרוד אשכול נענה לבקשתם של אפרודיטה וחברת ש.א.ג. ניהול קניונים, וביטל את העיכוב שהטיל הבנק על משיכת 4.5 מיליון שקל מהחשבון.

בפסיקה נטען כי הבנק בניהולו של דב קוטלר מחזיק בשעבוד בניגוד לסעיף 9.א לחוק הבנקאות, וקבע שהבנק ניצל את מעמדו ואת כוחו לעשיית סעד עצמי. בשל כך, הוא הורה לשחרר מהקפאה את הכספים של התובעת. במקביל חויב הבנק לשלם לתובעת הוצאות של 5,000 שקל. עם זאת, החליט השופט לאפשר לבנק לערער על ההחלטה שתיכנס לתוקף תוך שבעה ימים. ואכן בבנק הפועלים הוחלט לערער על ההחלטה במחוזי.

אשכול הדגיש שחובת תום הלב והאמון המוגברים חלים על הבנק מתוקף מעמדו. מטבע הדברים, על הבנק כצד בהסכם מוטלת החובה לפעול בתום לב: "כיום לאור ההתפתחות הכלכלית והמקום החשוב שהבנקים תופסים בפעילות יהיה זה מוטעה לגרוס שמערכת היחסים בין בנק ללקוחו ואף בין בנק לאדם המבקש ללוות כספים היא מערכת יחסים רגילה של מלווה־לווה", אמר. "מערכת היחסים בין הלקוח לבנק מושתתת במידה רבה על יחסי אמון, ורק החריג הוא קיומם של יחסי לווה־מלווה. מכוח חובה זו יש שהגדילו לקבוע כי על הבנק להתייחס לאינטרס הלקוח כאינטרס המכריע ולהעדיפו גם על פני האינטרס שלו עצמו", קבע השופט.