החברות הבורסאיות פרטנר ושופרסל, שנסחרות ללא בעל בית, נותרו ללא הצמרת הניהולית, לאחר שמנהליהן התפטרו. יו"ר פרטנר אסנת רונן הודיעה על פרישתה מהדירקטוריון לאחר שנתיים שבהן שימשה בתפקיד. ההתפטרות נבעה מרכישת השליטה על ידי קבוצת משקיעים, שמורכבת מאיש העסקים אבי גבאי, מורי ארקין, שלמה רודב וקבוצת הפניקס.

סביר שרודב או גבאי, שצברו ניסיון רב בענף התקשורת, ימלאו את תפקיד היו"ר. רונן: "אחרי יותר מעשר שנים בדירקטוריון החברה, מהן למעלה משנתיים כיושבת ראש, אני מסיימת את כהונתי וגאה על הזכות שניתנה לי לכהן בתפקיד". זמן קצר לפני הודעתה של רונן מסר מנכ”ל החברה אבי צבי לרודב, נציג בעלי השליטה החדשים, על כוונתו לפרוש מתפקידו. הוא יישאר בתפקיד כל עוד יידרש. צבי שימש בתפקידו במשך שנה והחליף את איציק בנבנישתי.

צבי פורש מהחברה עם חבילת תגמול, כולל אופציות, הנאמדת ביותר מ־15 מיליון שקל. צבי: "השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות. אני גאה בהנהלה שגיבשנו, אשר יחד עם עובדי פרטנר הצליחה בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים".

מהלכים דרמטיים לא פחות נדרשו בקבוצת שופרסל. שלשום בלילה הודיע יו"ר הדירקטוריון יקי ודמני על התפטרותו, שנה וחצי לאחר כניסתו לתפקיד. המהלך ננקט לאחר שוועדת הדירקטוריון סירבה להציג את מועמדותו לבחירה מחודשת לדירקטוריון. התפטרותו של ודמני מגיעה שבועיים לאחר שמנכ"ל החברה איציק אברכהן הודיע על התפטרותו, על רקע חילוקי דעות עם ודמני. כמחליפו גויס מחברת החשמל עופר בלוך. לאחרון הובטחה הכניסה לתפקיד, חרף הזעזועים בחברה.

כעת בחברה כבר לא שוללים את האפשרות שאברכהן יחזור לשופרסל על תקן יו"ר הדירקטוריון וינסה לייצב את ענקית הקמעונאות.
בכל המהלכים הניהוליים בחברות ללא בעל בית מעורבים המשקיעים המוסדיים ובראשם חברות הביטוח. אלה, כמו הפניקס, מגדל, כלל ומנורה, המחזיקות בנתחים משמעותיים בחברות האלה, מובילות מאחורי הקלעים את המהלכים העסקיים, בהתאם למה שהן תופסות כטובת בעלי המניות.