"ממשלת השינוי בגדה בעצמאים ובבעלי העסקים, והשינוי המובטח לא קרה בפועל. דמי האבטלה לא שולמו, למרות שהובטח להכניסם לתקציב האחרון". כך אומר נשיא ארגון העצמאים להב עו"ד רועי כהן בראיון לחג.

לדבריו, "חברי כנסת כמו ענבר בזק, עודד פורר ואביר קארה התחייבו שיהיו דמי אבטלה, אבל חוץ מהכותרות על אישור בקריאה טרומית לא קרה שום דבר. הממשלה אמורה הייתה להביא תוכנית סיוע מקיפה. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר שאצלו מילה זו מילה, אבל בסוף המילה שלו לא שווה. מערכת היחסים עם ליברמן היא טובה ויש שיח, אבל מה שקובע הוא מבחן התוצאה".

בתשובה לשאלה האם ממשלת השינוי לא ספרה את העצמאים והעסקים הקטנים, ענה כהן: "אני לא משתמש במילים חריפות, אבל העובדות בשטח הן שבפועל לא קרה שום שינוי. ההפך: אם בעבר הייתה רשת ביטחון לעסקים, בגל האומיקרון לא ניתן שום פיצוי. השרים מממשלת השינוי שהפגינו לצדנו ברחובות כשהיו באופוזיציה שכחו אותנו. חודש וחצי אחרי הודעת שר האוצר על פיצוי אומיקרון ובינתיים לא קורה כלום למעט תזכיר חוק. אני לא מבין מה כל כך מסובך".

נשיא להב מקווה שהבחירות לכנסת לא יוקדמו, אבל יש לו תוכנית מוכנה: "אם בכל זאת יוחלט להקדימן, העצמאים חייבים לדאוג שכל נציג שייבחר מטעמם יהיה מחויב אך ורק להם. מדוע לחברי הכנסת של רע"ם זה הצליח ולנו לא? יש התארגנות גדולה במפלגת העצמאים שהקמתי ואני שוקל לרוץ במסגרתה".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע".