בנק לאומי, באמצעות לאומי טק, מצטרף באיחור אופנתי לסקירת ענף ההייטק וחתום על הסקירה התקופתית של IVC - The Israeli Tech Review. מנכ"ל IVC גיא הולצמן מציין כי זה שנים הנתונים של IVC משמשים כמקור האמין ביותר אצל השחקנים השונים בתעשייה ובקרב גופים ציבוריים.

השותפות של IVC עם לאומי טק תרחיב את הבנת האקו סיסטם בהייטק הישראלי ותציע כלים אנליטיים ואחרים לניתוח מעמיק ומבוסס נתונים. על פי נתוני הסקירה, חברות ההייטק הישראליות גייסו ברבעון הראשון של שנת 2022 5.6 מיליארד דולר ב־212 עסקאות. עסקה ממוצעת עמדה על 26 מיליון דולר.

14 עסקאות ענק בשווי העולה על 100 מיליון דולר כל אחת בוצעו ברבעון זה והיו אחראיות ל־44% מההון שגויס. פעילות המשקיעים הזרים בסבבים מאוחרים ירדה ברבעון הראשון לעומת הרבעון הרביעי של 2021.

היקף ההשקעות החודשי נמצא במגמת ירידה מאז נובמבר 2021, אך במרץ 2022 נרשם זינוק בהיקפים. 39 אקזיטים התבצעו, אך מספר ההשקעות בחברות ציבוריות (הנפקות ראשוניות והנפקות המשך) ירדו משמעותית.

מנכ"לית לאומי טק תימור ארבל־סדרס: "לאחר שנת שיא להייטק הישראלי, 2022 נפתחה באיפוק. המשקיעים מאיטים את הקצב ומחכים לתיקון בשווי של החברות הפרטיות, כפי שקרה בשוק הציבורי. מנהלי קרנות ההון סיכון צריכים להגיב לתיקון בשווקים כדי לוודא המשך ביצועים טובים".

לדברי ארבל־סדרס, "הביצועים תלויים ביכולת למכור או להנפיק את חברות הפורטפוליו בעליית שווי משמעותית לעומת נקודת ההשקעה. כרגע עדיין לא ברור אם ההכרה חלחלה בכל האקו סיסטם. במקרים רבים קיים פער גדול בין דרישת המחיר בעסקה לנכונות לשלם".