חברת נורסטאר, בעלת השליטה בגזית גלוב של חיים כצמן (28%), דיווחה אתמול לבורסה שקיבלה הצעה בלתי מחייבת מחברת ישראל קנדה, שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, לרכישת השליטה בחברה. מדובר בהצעה משופרת ביחס למה שהיה עד היום.

קנדה ישראל מחזיקה כעת ב־22.36% ממניות נורסטאר, בשווי של כ־400 מיליון שקל. היא מעוניינת לרכוש את כל המניות במטרה להפוך אותה לחברה פרטית. במצב שכזה היא לא תיחשב לחברת שכבה על פי המונח בחוק הריכוזיות. לפי ההצעה שהוגשה, מניות נורסטאר יירכשו במחיר של 55.55 שקל למניה. לכל בעל מניות בחברה תינתן האפשרות לקבל מחצית מהתמורה במניות חברת הבת גזית גלוב, ביחס המרה של 1.88 מניות גזית כנגד מניה אחת של החברה.

חיים כצמן (צילום: יחצ)
חיים כצמן (צילום: יחצ)

ההצעה מחייבת את כצמן לבטל את התוכנית שלו להנפקת זכויות וחלוקת דיווידנד בעין (להבדיל מדיווידנד במזומנים) של כ־14% ממניות גזית גלוב לבעלי המניות, שעליהם הוחלט לפני כשבועיים. בנוסף דורשת ישראל קנדה להימנע מניהול משא ומתן עם אחרים במהלך ביצוע בדיקת נאותות. דירקטוריון החברה יתכנס היום לבחון את ההצעה ולהחליט באילו תנאים לקבל אותה, ואם לבטל בשלב זה את הנפקת הזכויות וחלוקת מניות של דיווידנד בעין. מהלך ההשתלטות של ישראל קנדה מגובה בעמדה של מספר גופים מוסדיים. כצמן עצמו לא יהסס להיפרד מהחברה במחיר המתאים.