נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר תוקף בראיון ל"מעריב" את ההסתדרות על התערבותה בתהליכים שנועדו לסייע למשק ולהיאבק ביוקר המחיה. אחד מהתהליכים נוגע לסוגיית הרציפים בנמלים: "הרציפים הנוספים ייפתחו אחרי הפסח, והפעלתם המלאה תתרחש לקראת סוף שנה. בקמפיין שעשינו ניצחנו גם את ההסתדרות, שנלחמה נגדנו והפכה לגוף שהכי פוגע במאבק ביוקר המחיה. בעוד חצי שנה נראה את הפירות".

תומר התייחס בדבריו גם לעסקת החבילה במשק הכוללת את העלאת שכר המינימום, וטען כי ההסתדרות עיכבה את העסקה: "זאת הייתה עסקה מצוינת ומושלמת, וגורלה תלוי כעת בכנסת. כשיו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד דיבר על הצורך בהצמדת השכר לאינפלציה זה היה מגוחך.
"עסקת החבילה מפצה וההסתדרות, לצערי, תקועה בעבר. כל הצדדים היו מחויבים לעסקה, אבל כעת יש כנסת בעייתית ולא בטוח שאפשר להעביר אותה. העובדים שהיו אמורים לקבל תוספת לשכר המינימום בתחילת החודש הם הראשונים שנדפקו. זה נמנע בגלל מספר חברי כנסת רדיקליים, כמו נעמה לזימי ממפלגת העבודה".

נשיא התאחדות התעשיינים חושש מהיעדר היציבות הפוליטית בגלל הבעיות בקואליציה: "זה מצב נורא. כאנשי עסקים, אנחנו חייבים ודאות לטווח ארוך. בתפקידי כנשיא התעשיינים בשנתיים וחצי האחרונות כבר הוחלפו בארבע ממשלות". עוד הוסיף: "אנחנו יודעים לעבוד עם הממשלה הנוכחית בצורה מצוינת, אבל כשמריחים את הסוף הכל נהיה תקוע. אני מקווה מאוד שיצליחו להעביר גם את תקציב 2023, אבל אני לא בטוח. כתעשיין, אני חייב מבחינתי שתהיה יציבות בכל מחיר ולא משנה באיזו ממשלה מדובר, אבל לצערי כרגע אין את זה".

בנוגע למצב הדולר והריבית אמר: "אני שמח שהתחזיות להתרסקות הדולר לא התממשו, וגם שבנק ישראל ידע לייצר רשת ביטחון. אני מצפה מהנגיד שיהיה עם יד על ההדק וילחץ כשצריך כדי לסייע לדולר".

"ביחס לריבית, הנגיד יכול היה לדעתי להתאפק עוד קצת עם ההעלאה, שכן האינפלציה בישראל נמוכה משמעותית יחסית לעולם. למרות זאת, אם תהיה העלאה אחת ולא ניכנס למרוץ המטורף של העלאות ריבית אז ניחא. גם אם האינפלציה תרים ראש, יש כלים טובים יותר לטיפול בה, ובעיקר בפתיחת השווקים לתחרות. להילחם באינפלציה רק דרך הריבית זה כלי של העבר".