חזרתו הצפויה של מנכ"ל שופרסל הפורש איציק אברכהן לרשת, והפעם בתפקיד יו"ר הדירקטוריון, עלולה ליצור פלונטר ניהולי חסר תקדים בקרב החברות המובילות במשק.

מועמדותו של אברכהן זוכה לתמיכת מספר גופים מוסדיים ובראשם חברות הביטוח הפניקס, הראל, כלל ביטוח ומנורה. תמיכה בבחירתו צפויה גם גם מצד קרן ספרה.

ועדת הדירקטוריון תמליץ על רשימת הדירקטורים לקראת כינוס האסיפה הכללית של בעלי המניות שתתקיים ביוני. היום תדון הוועדה ברשימת הדירקטורים ותגבש את הרשימה הסופית.

מינויו של אברכהן ליו"ר שופרסל, אם אכן יקרה, עשוי להוביל לשינויים מרחיקי לכת במפת החברות העסקיות, לא רק בשופרסל אלא בחברת החשמל וגם בקבוצת עזריאלי. יקי ודמני, יו"ר שופרסל שהודח מתפקידו, בחר בעופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, לתפקיד מנכ"ל הרשת.

עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

אברכהן מצדו לא רואה בבלוך כמנהל המתאים לתפקיד, וסביר להניח כי עם בחירתו ליו"ר הוא ישאף למינוי מנכ"ל מקצועי. על הפרק עומדת אפשרות מינויו של אורי קיזלשטיין, לשעבר המשנה למנכ"ל שופרסל. קיזלשטיין פרש משופרסל לטובת תפקיד מנכ"ל קניוני עזריאלי.

בתחילת השנה הוא פרש מעזריאלי לאחר שהבין שיש לו סיכוי סביר להיבחר על ידי ודמני למנכ"ל שופרסל (תפקיד שאליו נבחר כאמור בלוך). קיזלשטיין כבר לא יכול היה לחזור לעזריאלי, אלא כעת כאמור נפתחה עבורו אפשרות להתמנות על ידי אברכהן לתפקיד מנכ"ל שופרסל.

שאלה נוספת היא עתידו הצפוי של בלוך, שעלול להישאר קירח מכאן ומכאן. דירקטוריון חברת החשמל כבר בחר במאיר שפיגלר כמחליפו בתור מנכ"ל, אם כי המינוי עדיין לא אושר סופית. למרות זאת ספק רב אם בלוך יוכל לחזור לתפקידו הקודם.

יחד עם זאת בחברת החשמל לא שוללים את האפשרות כי בלוך יחזור, אולם הפעם בתפקיד יו"ר הדירקטוריון במקומו של דב בהרב, שפרש בטריקת דלת. אם שרת האנרגיה קארין אלהרר תתעקש על מינויו של בלוך ליו"ר החדש בחברת החשמל התפקיד יהיה שלו.