לראשונה מזה זמן רב, השתתף עו"ד אופיר אלון, ראש רשות הפטנטים המשמש גם כרשם הפטנטים, סימני המסחר והעיצובים, בכנס INTA, הכנס הבינ"ל הגדול והמשמעותי ביותר בתחום הקניין הרוחני המתקיים מידי שנה בארה"ב. הכנס שנערך מידי שני ובו נוכחים מידי שנה נציגים מכ-150 מדינות ומשתתפים בו למעלה מ-10,000 עורכי-דין, עורכי פטנטים ואנשי מקצוע נוספים, חרט על דגלו לשמש כאיגוד עולמי ללא מטרות רווח של בעלי מותגים ואנשי מקצוע בכל הנוגע לתמיכה בסימני מסחר ובקניין רוחני; ופועל על-מנת לטפח את אמון הצרכנים וליצור צמיחה כלכלית וחדשנות.

לפי הידוע, עו"ד אלון ערך מספר פגישות חשובות בכנס, ובראשן פגישה עם מקבילו האמריקאי, ראש ה-USPTO (רשות הפטנטים וסימני המסחר האמריקאית). עוד נודע, כי אלון השתתף במספר הרצאות מקצועיות ולמד מקרוב על מערכות חדשניות שטרם נוסו בישראל.

עו"ד אריאל דובינסקי, בעליו של משרד בוטיק בתחום הקניין הרוחני אשר חבר בפורום INTA מאז שנת 2010, מסביר על החשיבות המכרעת של הכנס ופורום INTA. לדבריו, "בתחום הקניין הרוחני יש חשיבות רבה ליצירת שיתופי פעולה עם עורכי-דין מחו"ל. זאת, בעיקר בשל המבנה המשפטי-מסחרי הגלובלי של דיני הקניין הרוחני, שמאלץ בעלי זכויות להשקיע בעבודה משפטית בכל מדינה שבה הם רוצים שזכויותיהם יזכו להגנה."

"וכאן טמונה החשיבות הגדולה של כנס ה-INTA", מסביר דובינסקי, "ביצירת נטוורקינג. במרבית המקרים, עורך דין לא יכול עסוק בעריכת דין במדינה שהוא איננו מוסמך בתחומה, ולכן נוצרת תלות גומלין בין עורכי דין ממדינות שונות, אשר מסתמכים על סיוע הדדי כאשר לקוח של האחד צריך ליווי משפטי במדינתו של עורך הדין השני. מכאן, כי הנטוורקינג בתחום הקניין הרוחני חשוב מאין כמותו".

ביחס להשתתפות של אלון בכנס, אומר דובינסקי כי "מדובר בבשורה חשובה מאוד לתחום הקניין הרוחני בישראל. השתתפות של מי שעומד בראש רשות הפטנטים בכנס החשוב בעולם בתחום יכולה להוביל לאימוץ של פרקטיקות ומערכות שישפרו את יעילות השירות שיקבלו בישראל בעלי פטנטים וזכויות יוצרים, ועשוי לעודד בעלי מותגים נוספים לעשות עסקים בישראל."