חברת הסטארט-אפ CropX, מובילה עולמית בפתרונות לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות, צרפה לאחרונה 4 משקיעים אסטרטגיים: NEC, Aliaxis, HELM AG ו-Proman. המשקיעים החדשים מצטרפים למספר קרנות בולטות שהשקיעו בחברה מאז ייסודה ובהם: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, OurCrowd Finistere Ventures, ו- Greensoil Investments.

המשקיעים האסטרטגיים החדשים של CropX מתמחים בתחום החקלאות המדייקת ושותפים לעולם הטכנולוגי והעסקי שלה. NEC Corp היא ענקית טכנולוגיה ותקשורת יפנית שפיתחה בין השאר פלטפורמת IT ותקשורת בשם CropScope לניהול חקלאות מדייקת והיא כבר יישמה בהצלחה את הפלטפורמה של CropX בפרויקטים שלה.

HELM מהעיר המבורג, גרמניה, פיתחה שירות ענן בשם SKYFLD המאפשר לחקלאים לעבד את החלקות החקלאיות באופן יעיל יותר. Proman השוויצרית היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של אמוניה למטרות דישון. Aliaxis מבלגיה היא מובילה עולמית לתשתיות ופתרונות השקייה.

חברת הסטארט-אפ CropX (צילום: יחצ)
חברת הסטארט-אפ CropX (צילום: יחצ)

צירוף המשקיעים החדשים התבצע על רקע צמיחה מואצת של קרופקס בשוק העולמי. הסטארט-אפ הישראלי מציע פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-50 מדינות. המוצר של קרופקס מסייע לחקלאים להגדיל יבול עם פחות משאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כח אדם. המערכת של קרופקס תומכת באופן מלא ב- 75 סוגים שונים של יבולים.

תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "המשקיעים החדשים מעמיקים את האחיזה הגיאוגרפית שלנו בשוק החקלאות המדייקת ומרחיבים את שיתופי הפעולה שלנו לתחומים נוספים שבהם הם מתמחים. העולם מתמודד היום עם מחסור חסר תקדים ביבולים ובתוצרי מזון ואנו ערוכים עתה טוב יותר להתמודד עם צרכים חדשים של החקלאים החותרים להגדיל את היבולים תוך חיסכון במשאבים. הפתרונות שלנו חיוניים כיום יותר מאשר אי פעם לעולם הנמצא במשבר מזון".

נוסף על הצמיחה האורגנית, CropX רכשה בשנתיים האחרונות שלוש חברות סטארט-אפ בתחומה: דאקום ההולנדית (Dacom Farm Intelligence), חברה אירופאית מובילה שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, CropMetrics מנברסקה, ו-ReGen מניו זילנד. בעקבות הרכישות קרופקס מחזיקה משרדים כיום ב- 4 יבשות שונות. CropX מעסיקה כיום 80 עובדים ברחבי העולם: 30 בישראל, ו-50 באירופה, אוסטרליה, מקסיקו וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה.  

ל-CropX שיתוף פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו סוכנות החלל האמריקאית NASA. במסגרתו היא מספקת לתוכנית החקלאות של NASA (NASA Harvest) נתוני קרקע ממערכותיה שיימסרו לחקלאים ולמומחי חקלאות ברחבי העולם שישפרו את יבולי השדות, ישמרו משאבים ויחזקו את קיימות האדמות. כך ניתן לנבא אזורי בצורת שבהם תידרש השקיה בהיקף רחב יותר, שינויים נדרשים בדישון, ירידה צפויה ביבול של גידולים מסוימים ומחסור בשוק העולמי, עודפים צפויים בגידולים אחרים ועוד.