ברקע העלייה הצפויה במחירי הדיור הביע העיתונאי ושדרן 103FM בן כספית את שביעות רצונות מהמצב הכלכלי של ישראל ביחס לשאר מדינות העולם. ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית, הפרופ' ירון זליכה, שוחח היום (רביעי) עם כספית על הנושא, והסביר מדוע הוא חולק על דעתו.

"אני חושב שבן צודק במאה אחוז בהנחה שהוא תשובה או בנו או אחד מהטייקונים. אם הוא לא, אז מצבו מעורר חמלה כי הוא לא מבין מה המצב האמיתי", אמר זליכה. "בשנה האחרונה עלה נטל המס על הציבור ב־25 מיליארד שקלים, השכר הריאלי נשחק ב־3 עד 4 אחוזים, מחירי הדירות עלו בעוד 16%, הבורסות בעולם מתמוטטות ואנו נראה את התוצאות של כך בחשבונות הפנסיונים שלנו בדוחות הקרובים - כך שאני לא יודע על מה בן מדבר. יש הבדל בישראל בין המצב של הממשלה לבין המצב של העם. הגרעון של הממשלה הפך להיות כמעט אפס כי גלגלו אותו לציבור - זו חכמה קטנה מאוד לגלגל חובות מכיס אחד לכיס אחר. המטרה היא להקטין את החוב הפרטי, לא להגדיל אותו, אבל הממשלה ממשיכה להפוך את העם להרבה יותר עני".  

בהמשך, ביקש פרופ' זליכה להדגיש כי "המדיניות הזאת לא מתאימה, אנחנו לא יכולים להמשיך עם ריבית ריאלית שלילית ועם ממשלה שמדרבנת עליות מחירים שיצרו אינפלציה. הרי הריבית שמצליחה להילחם באינפלציה היא הריאלית, לא הנומינלית. כשהאינפלציה עולה מ־0 ל־4 אחוזים, לא מספיק להעלות את הריבית הנומינלית ב־0.4 - זאת בדיחה, כי המשמעות היא שהריבית הריאלית ירדה בשנה האחרונה. זאת מדיניות שמתדלקת אינפלציה. בשנה אחת, הצליחה הממשלה במדיניות המטופשת שלה להעלות את מחירי הדיור ביותר ממה שהצליחו ממשלות ישראל בשש השנים שלפני כן ביחד. זה מה שהם ממשיכים לעשות כי המדיניות ממשיכה להיות לא מתאימה". 

לסיום הוסיף: "אני פוליטיקאי שיש לו רק עניין אחד - כלכלת ישראל, הכנסת פחות מעניינת אותי. אני חושש שהיחידי שיש לו את הביצים ואת הידע לעשות את השינויים שצריך - זה אני".    

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM