היקף ההשקעות היפניות בישראל זינק ב־2021 לשיא של 3 מיליארד דולר - כך עולה מנתוני לשכת המסחר ישראל־יפן. ההשקעות הן בעיקר בענף ההייטק, אך גם בתחומים אחרים, כמו ענף היהלומים.

לשכת המסחר ישראל יפן חגגה השבוע 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. האירוע נערך בנוכחות 350 מוזמנים, ובראשם שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר לשכת המסחר ישראל־יפן עו"ד זאב וייס, היהלומן שמואל שניצר, נשיא התעשיינים רון תומר, שגריר יפן בישראל ועוד.

השר ליברמן אמר כי "היחסים בין יפן לישראל הם חשובים וחזקים. נמשיך לטפח ולהשקיע בשיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות, ואני בטוח שנדע לנצל את הפוטנציאל על הצד הטוב ביותר".

יו״ר לשכת המסחר עו"ד וייס, שחזר מביקור ביפן, עודד את הקהילה העסקית לבקר במדינה ולחדש את הקשרים. הוא סיפר כי היפנים הביעו בפגישות איתו את רצונם להעמיק ולהרחיב את הקשרים עם ישראל, וש"הסכמי אברהם" עם האמירויות מעודדים יצירת שותפויות עסקיות של יפן. וייס הביע את תקוותו שבקרוב תיפתח יפן גם לתיירים מישראל ויחודשו הטיסות הישירות בין שתי המדינות. את טקס הענקת פרסי המצוינות באירוע הוביל היהלומן שמואל שניצר, המשמש כיו"ר ועדת הפרס של לשכת המסחר.