האסיפה הכללית של בעלי המניות בכלל אחזקות ביטוח תתכנס מחר כדי לאשר את צירופם של דוד גרנות, שניהל מספר בנקים בעבר, ואהרון פוגל, מנכ"ל האוצר לשעבר ואיש עסקים בהווה - לדירקטוריון החברה. האסיפה מתכנסת לאחר דחייתה בשבוע ימים בעקבות דרישת רשות ני"ע. הרשות ביקשה את הדחייה כדי ללמוד על עמדת דירקטוריון כלל ביטוח, ששלל במקור את המינוי, ואת עמדתו של אקירוב, הסבור שהשניים יתרמו להעלאת רמתו המקצועית של הדירקטוריון.

בהודעת החברה מאתמול נאמר כי "האסיפה נדחתה ל־31 במאי לשם מיצוי בחינת השפעת מינוי שני הדירקטורים שמינוים נמצא בסדר היום של האסיפה, על השליטה בחברה. החברה התבקשה להעביר לרשות ניירות ערך את עמדתה הכתובה בנושא". אקירוב מחזיק באמצעות אלרוב ב־15% ממניות כלל ביטוח. הוא כבר פנה למפקח על הביטוח באוצר בבקשה לרכוש את השליטה בחברה, ואף נערך לכך מבחינה פיננסית. המפקח ד"ר משה ברקת בודק לעומק את הבקשה.

דוד גרנות (צילום: ראובן קסטרו)
דוד גרנות (צילום: ראובן קסטרו)

אקירוב מסביר בבקשה כי גרנות ופוגל מנוסים מאוד בעולם הפיננסים והביטוח, וכי צירופם לדירקטוריון יכול להועיל לרמתו המקצועית. נזכיר כי גרנות ניהל בעבר את בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי ובנק אגוד, ופוגל שימש בין השאר כיו"ר מגדל וכמנכ"ל משרד האוצר. על פי עמדת דירקטוריון כלל ביטוח בנוגע לסוגיה, בהתאם להחלטה שכבר התקבלה: מספר חברי הדירקטוריון צריך לעמוד על שמונה (שזה המספר הנוכחי), כאשר רמת המקצועית היא גבוהה, ובין השאר מטעמי חיסכון ויעילות - אין צורך בצירוף דירקטורים חדשים.

גרנות ופוגל קיימו באחרונה סבב שיחות עם גופים מוסדיים כדי לשכנעם לאשר את צירופם לדירקטוריון. חברת אלרוב השלימה את הנפקת חברת המלונות בציריך, ובעקבות כך היא תפרסם מחר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון. אקירוב עצמו סירב להתייחס לידיעה, למעט התגובה שהוא מקווה ומעריך כי בקשתו לצירוף השניים לדירקטוריון תאושר באסיפה.