החברות כלל אחזקות ביטוח, הראל ביטוח ומנורה מבטחים פרסמו אתמול את דוחות הרבעון הראשון, שהצביעו על מגמה מעורבת. הראל בניהול ניר כהן הגדילה את רווחיה ב־28% ל־327 מיליון שקל. רווחי כלל ביטוח בניהול יורם נווה ירדו ברבעון ב־45% ל־221 מיליון שקל, והרווח של מנורה מבטחים, בניהול יהודה בן אסייג נחתך ב־55% ועמד על 91 מיליון שקל ברבעון.

עוד עולה מהנתונים על מנורה מבטחים כי התשואה של החברה מהווה 6.5% מההון העצמי, שהסתכם ב־5.6 מיליארד שקל. השפעת עליית הריבית הביאה לירידה של 340 מיליון שקל בהתחייבויות החיתומיות של מנורה. סך הנכסים המנוהלים מסתכם ב־261 מיליארד שקל.

מנורה הוסיפה כי קבוצת אלייד, שבניהול יצחק סוארי השלימה עסקה לרכישת 5% נוספים ממניות מנורה מבטחים פנסיה וגמל לפי שווי של 2.65 מיליארד שקל. בעקבות כך, תגדל אחזקתם ל־9.99 ממניות חברת הגמל. בן אסייג: "הקבוצה הציגה רווח למרות ירידות בשוקי ההון. אנחנו מציגים צמיחה בהיקף הפרמיות, בדמי גמולים". יצויין כי הדוחות הושפעו מצד אחד לחיוב מהקטנת עתודות הביטוח בעקבות עליית הריבית, ומנגד לרעה בגלל המצב בשוק ההון.

יהודה בן אסייג (צילום: ראובן קסטרו)
יהודה בן אסייג (צילום: ראובן קסטרו)

עוד עולה כי הפרמיות בהראל גדלו ב־32% ל־9.8 מיליארד שקל. התשואה על ההון, העומד על 8.9 מיליארד שקל, עומדת על 15%. כאמור, עליית עקומת הריבית חסרת הסיכון מתחילת שנת 2022 ועד 30 באפריל תגדיל את עודף ההון של הראל ביטוח בחישוב מלא ב־1.8 מיליארד שקל.

כלל הרוויחה 221 מיליון שקל - ירידה של 45% בהשוואה לתקופה המקבילה. עליית הריבית במשק שיחקה לטובתה בכך שאפשרה לה להקטין ב־563 מיליון שקל את עתודות הביטוח. מאידך, עליית הריבית גרמה לירידות בבורסה וצמצמה את רווחי ההון של המבוטח. הונה של כלל עומד על 8.4 מיליארד שקל והתשואה להון - על 11.4%. ענף ביטוחי הרכב גרע מרווחי החברה 100 מיליון שקל. הנכסים המנוהלים הגיעו ל־290 מיליארד שקל.

המנכ"ל יורם נווה אמר כי "התוצאות משקפות את המשך המגמה של החברה לצמיחה בהכנסות, תוך ייעול מבנה ההוצאות, דבר המעיד על המשך שיפור איכות פעילות הליבה של החברה. אנו פותחים את השנה עם הכנסות גבוהות ורווח נאה, זאת למרות הירידות בשוקי ההון".