דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ליאת רון ואריה מליניאק "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס למחסור החמור בעובדים בנמלי התעופה בארץ ובעולם, לעומסים החריגים בנתב"ג וכן לעליית מחירי הדלק בעולם.

"עולם התעופה נפגע קשות במהלך השנתיים של הקורונה, העניין זה שהוא לא מסוגל להגיע חזרה להתאוששות כמו שהוא היה בשיא הצמיחה שלו בחמש שנים של תקופת השמיים הפתוחים", אמר לפלר בפתח הריאיון, "את התוצאה של זה אנחנו רואים לדוגמה שחברות תעופה מצמצמות טיסות כי הם לא משיגים דיילים. מי לא רצה פעם להיות דייל או דיילת ולראות עולם? אז היום אפשר לראות עולם בעשרה אירו ולא צריך להיות דייל בשביל זה ולספוג במטוס את הפנים המכוערות של טיסת השוקולד או כל טיסה דומה אחרת".


"חברות התעופה, בעיקר הלואוקוסט, משוועות לעובדים. זה טייסים, עובדי שירותי קרקע ודיילים. פעם כדי לעבוד ברשות שדות התעופה, על כל משרה התמודדו 10 אנשים. היום יש חבורה צעירה של אנשים שיכולה ללמוד תוך כדי עבודה וגם לראות עולם. בסוף הריאיון הזה אני אבקש להקדיש לי 15 שניות לקרוא לאנשים לעבוד אצלנו", ציין דובר רשות שדות התעופה.

"אנחנו בעולם דיגיטלי, למעשה קוראים לאנשים לעשות צ'ק אין מהבית, ועד לפני חודש לא יכולת לעשות שום דבר בלי לפגוש בצ'ק אין את הדייל כי היית צריך להראות את מסמכי הנסיעה שלך", הוסיף, "חזרנו ל-90 אחוז מתנועת המטוסים ו-80 אחוז מתנועת הנוסעים של 2019 ואנחנו עם מחסור עצום בעובדים בכל התחומים".

לסיום אמר לפלר כי "צריך לזכור שעם עליית מחירי הדלק העולמיים זה נוכח גם בעולם התעופה. כשאתה מסתכל על התמונה הכוללת אנחנו נחזור למחירים שהטיסה הייתה לעשירים בלבד וזה לא רק בישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM