יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר ('ישראל ביתנו') התארח היום (חמישי) בתכנית של ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM והתייחס למשבר הדיור ברחבי הארץ, שלדבריו הוא איננו כוללני משום ש"אין עלייה בשכירות חוץ מבכמה מקומות בודדים. התקשורת מלבנת את זה". עוד התייחס למצבה של הקואליציה, ולשאלה כיצד מנהלים את ועדת הכספים בעת הזו השיב כי הוא משתדל לעשות זאת "בשקט, מקצועיות, והרבה סבלנות".

עוד ציין ש"אם את תעקבי אחר עבודת הועדה את תגלי שרק בשבועות האחרונות אנחנו קיבלנו כמה וכמה החלטות מאוד חשובות לטובת אזרחי ישראל. כמו למשל, נקודות זיכוי למשפחות עובדות עם ילדים ביסודי. הם יקבלו בתלוש המשכורת הזה אלפי שקלים בצורה רטרואקטיבית החל מינואר. אותה תוספת למענק עבודה, אני מנצל את הבמה לבקש מאנשים פשוט להגיש". 

כאשר קושניר נשאל האם הם כבר פתחו בקמפיין ענה בשלילה: "אני לא בקמפיין. אני מדווח ומבקש מהציבור לעשות את זה לטובתם. התפקיד שלי הוא גם להנגיש את המידע, וזה פשוט. כתבו בגוגל 'מענק עבודה', ותעשו את זה. אני בעצמי ניסיתי לעשות את זה ורציתי לראות כמה זמן זה לוקח. זה לא לוקח יותר מ־3 דקות". 

בכל הנוגע לתופעת הכסף השחור בישראל אמר ש"התופעה הזו של הון שחור בישראל זו תופעה שלא טופלה במשך שנים. זה מממן את רשות הפשע. אני אתן דוגמה את החשבוניות הפיקטיביות – זה מגלגל מיליארדים בשנה, וזה כסף שמתדלק את הפשיעה, ובמקרים מסוימים גם מתדלק את הטרור. אנחנו רואים את היחידה קמה, ואנחנו נראה חקיקה שתמנע את זה".

קושניר טען ש"מעבר לזה, שמעתי את הריאיון עם אביעד פרידמן, וחשוב לי להגיד שוב ששוק הנדל"ן הוא שוק ציפיות. אתם מסתכלים על הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומבינים שאין עלייה בשכירות חוץ מבכמה מקומות בודדים, אבל מה עושה התקשורת? היא מלבנת את זה, והיות ומדובר בשוק ציפיות אומר לעצמו בעל הדירה שהוא גם רוצה לעלות. בואו נסתכל על המציאות בעיניים ונבין את התהליך בשוק הנדל"ן". 

חבר הכנסת הוסיף ש"כל התופעה של ספסרות בקרקע על ידי רשות מקרקעי ישראל צריכה להיפסק, ואנחנו פועלים בכיוון הזה. אנחנו העברנו בחוק ההדרים רפורמה מאוד גדולה בכל מה שקשור לשכירות ארוכת טווח. הדבר הזה הולך להגדיל את הדירות. עם זאת, מדובר בתהליך מורכב שייקח זמן".