לאור כניסתו לתוקף של החוק המחייב את המעסיקים לחשוף אם קיימים פערי שכר בין גברים לנשים ולעדכן באופן אישי את העובדים, סקר חדש של מחלקת המחקר ב־AllJobs חושף את תחושות העובדים בישראל לגבי הפערים בשכר.

לשאלה "האם להרגשתך יש פער בשכר במקום העבודה שלך בין גברים לנשים" השיבו 37% מהנשים בסקר כי קיים פער שכר על רקע מגדרי. זאת לעומת 19% בלבד מהגברים שחושבים כך. בכלל, 28% מהנשים השיבו שלא קיים פער במקום עבודתן, במקביל ל־42% מהגברים.

לא רק ניתוק מהמציאות של הגברים בשוק העבודה באשר לפערי השכר המגדריים עולה מהסקר - שנערך בקרב 701 גברים ונשים ומתפרסם כאן לראשונה - אלא גם היעדר סולידריות.

על השאלה "אם תגלה שיש פער בשכר בין גברים לנשים במקום עבודתך, איך זה ישפיע עליך?" ציינו 62% מהגברים שהדבר לא ישפיע עליהם, לעומת 22% מהנשים. 26% מהנשים ציינו שזה יגרום להן לשקול את המשך הישארותן במקום העבודה, לעומת רק 15% מהגברים. 23% מהנשים ציינו שיידרשו שיחה עם המנהל על השכר, לעומת 5% מהגברים. 18% מהנשים ו־10% מהגברים ציינו שזה יוביל לירידה במוטיבציה שלהם למקום העבודה.

נתון מעניין נוסף בסקר מראה כי 8% מהנשים חושבות שהן מרוויחות שכר הוגן, גם אם אחרים מרוויחים יותר, וזאת לעומת 17% מהגברים.

לשאלה "האם את/ה מרוויחים מעל, מתחת או בהתאם לממוצע הנהוג בתחומכם" ציינו 55% שהם מרוויחים בהתאם לממוצע - 58% נשים ו־51% מהגברים. רק 6% מהנשים חושבות שהן מרוויחות מעל הממוצע, וזאת לעומת 13% מהגברים. 36% מהגברים ומהנשים חושבים שהם מרוויחים מתחת לממוצע.

ליאת בן־תורה שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב־AllJobs, מסבירה: "אנו רואים כי הגברים פחות חוששים מפערי השכר. שכן הם מאמינים, ובצדק, שלרוב הפער לטובתם. כל עוד קיימת בישראל התפיסה שנשים הן המפרנס המשני – ייקח זמן עד שנראה שינוי. דווקא בתקופה של בניית קריירה, בגילים 25־45, רוב הנשים יולדות ומגדלות את ילדיהן. הדבר מוביל לא פעם לעצירת ההתקדמות המקצועית והוותק ולצמצום היקפי המשרה".