האם מחאת האוהלים חוזרת? בימים האחרונים עוברים יותר ויותר אזרחים, מדרום עד צפון, להתגורר באוהלים כמחאה על מחירי הדיור שממשיכים להאמיר. גיל סהר, ממארגני מחאת הדיור בפרדס חנה, שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו וסיוון כהן על ההתארגנות החדשה-ישנה ועל התחושות הקשות בקרב הצעירים. 

"ביום שבת הקמנו שני אוהלים, ואנחנו עכשיו הרבה יותר, וזה עוד גדל", הסביר סהר בפתח דבריו. "גם בבאר שבע נפתחו עוד אוהלים, וכרגע יש התארגנויות בעד כמה ערים בארץ להקמה של עוד אוהלים. כמו שאמרתי, מעבר לתל אביב, רוב המוחים בעצם יצאו מתל אביב כדי לא לשלם את השכירויות המטורפות בתל אביב".

כשנשאל על מחאת קיץ 2011, השיב: "אני אשמח אם הציבור בישראל ישים בצד את מחאת 2011 כי אנחנו לא שם, אנחנו במקום הרבה יותר מאורגן. התקצבנו כל מנהלי המחאות וזה לא היה קל, התקבצנו כולנו יחד כדי להתקדם קדימה עם הנושא הזה בצורה מתואמת".

"הכול מתחיל, הכול קורה, כל רגע נתון נפתחת עוד קבוצה", הוסיף סהר. "זה בוער באנשים לצאת החוצה ולהשמיע את הקול שלהם, אנחנו לא 2011, אנחנו לא מנסים להידמות ל-2011, אנחנו רוצים לקחת את הנושא הזה ברצינות ואנחנו מגדירים מראש את היעדים שלנו".

לדבריו, "אנשים לא מצליחים לגמור את החודש, זו כבר לא איזושהי סיסמה. אתה מסתכל על המחירים שאנשים משלמים, ומבין שזה לא עומד בהלימה מול השכר הממוצע במשק".

בהתייחס ליעדי המחאה, הסביר: "בסופו של יום המטרה שלנו להוריד את יוקר הדיור והשכירויות. אנחנו מגבשים גם כרגע מסמך, הוא יצא לכולכם בהמשך בצורה מסודרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm