נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר ביקר אתמול בחריפות את התייחסות המדינה לעמותות ולמלכ"רים, וטען כי "המדינה פוגעת ביכולתם לגייס כספים ולסייע לאוכלוסיות מוחלשות בישראל".

הדברים נאמרו בכנס המלכ"רים של הלשכה בהשתתפות מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי וראש רשות התאגידים שולי אבני־שוהם.
בישראל פועלות 1,600 עמותות גדולות עם תזרים הכנסות של 7.5 מיליון שקל לעמותה, ו־8,250 עמותות קטנות עם תזרים של עד 400 אלף שקל לעמותה.

שרייבר ציין כי "הערמת קשיים ובירוקרטיה מיותרת פוגעות במיוחד ביכולת העמותות לגייס תרומות מחו"ל. יש להקים תחת לשכת רואי חשבון ועדה מיוחדת שתחבר בין העמותות לתורמים ולמגזר העסקי. זו הדרך היחידה להסיר חסמים ולאפשר לעמותות לעזור לאזרחי המדינה".

עוד הוסיף: "הגיעה העת להשקיע במיזמים טכנולוגיים שאינם למטרת רווח, אלא למטרת הנזקקים. בסיליקון ואלי קיימים מאיצים וחממות שמשקיעים בטכנולוגיה שאינה למטרת רווח".

סגנית הנשיא דפנה ברזילי, האחראית על הקשר עם העמותות ורשות התאגידים, המליצה ש"רשות התחרות תקים מאיצים ותפעל לכך שחלק מתקציבי החממות יופנו למטרות ציבוריות. הפילנטרופיה מעוניינת בכך, אבל התורמים חשים שהמדינה צריכה לשים גם יד בכיס ולהקל את סביבת המס של תורמים גדולים".

מנכ"ל משרד המשפטים ויו"ר מועצת רואי החשבון ערן דוידי אמר שהמשרד קשוב לקולות העולים מהשטח: "התחלנו בבחינת האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני העוסקים בתחום. עבודתו של רואה החשבון אינה טכנית. מדובר בעבודה מהותית ביותר בכל ארגון שבו הוא נמצא.
"רואה החשבון אינו פועל רק לטובת הארגון ולקידומו, והוא אחד הגורמים היחידים שהמדינה מסתמכת על חוות דעתו. בכך הוא שומר גם על האינטרס הציבורי כולו".

מנכ"ל משרד המשפטים ציין כי "כנס התאגידים משלב בין שני תחומים משמעותיים שאנו פועלים לקדמם במשרד המשפטים. הראשון הוא העיסוק בראיית חשבון, שבו נגעתי, והשני הוא קידום פעילות המגזר השלישי בישראל".